پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
تصاویر / جلسه بانوان فعال فرهنگی و مذهبی با موضوع غدیر

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از راه اندازی ستاد مردمی غدیر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام منصور امامی، امروز در جلسه بانوان فعال فرهنگی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با اشاره به لزوم پرداختن به مسئله غدیر و در اولویت قرار دادن تبیین مسئله امامت و ولایت، اظهار داشت: عید غدیر به عنوان عیدالله الاکبر باید همچون عید نوروز بزرگ و عظیم برگزار شود، چرا که عید غدیر، عاشورا و ظهور تکمیل کننده همدیگر هستند و باید از این فرصت برای تبیین اسلام سیاسی استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم احیای برخی آداب و رسوم دینی از جمله خاتم بخشی، صله ارحام، بازدید از سادات، گستردن سفره های غدیری و بیان فضائل امام علی علیه السلام، گفت: هر قدمی که برای حضرات معصومین و اهل بیت برمی داریم قطعا خداوند در این دنیا و آخرت جبران خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از راه اندازی ستاد مردمی غدیر در استان خبر داد و افزود: ستاد مردمی غدیر حدود یک ماه است که راه اندازی و کمیته بندی شده و بیش از ۴۰ عنوان برنامه شاخص قرار است توسط مردم در سطح شهر ارومیه برگزار شود.

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام به عنوان پدر ائمه و امت هستند و تمام اوصاف و صفات الهی در ایشان تجلی یافته است و از جمله یادگاران حضرت، کتاب شریف نهج البلاغه است که باید جلسات متعدد نهج البلاغه خوانی در طول سال برگزار شود.

حجت الاسلام امامی با تاکید بر این که ذکر امام علی علیه السلام عبادت است، گفت: باید فضائل امام علی (ع) و اشعار در وصف حضرت را به فرزندان خودمان یاد بدهیم و آن ها را با حب ولایت امیرالمؤمنین(ع) تربیت کنیم. دوستی اهل بیت(ع) انسان را از گمراهی نجات می دهد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام حسن محمدی با بیان این که خلاصه ای از محتوای غدیر از منابع اهل سنت تهیه و در اختیار مداحان، روحانیون و هیئتی ها قرار خواهد گرفت، گفت: خلاصه رویداد مهم غدیر در قالب کتابچه در اختیار مبلغین غدیر قرار خواهد گرفت تا در مجالس بیان شود.

رئیس اداره تبلیغات ارومیه از طبخ آش نذری به مناسبت غدیر در محلات مختلف ارومیه خبر داد و افزود: به مناسبت غدیر در محلات مختلف ارومیه آش نذری طبخ خواهد شد که حدود ۵۰ مورد آن توسط هیئات مذهبی با همکاری تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی هم چنین در ادامه به راه اندازی بیش از ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر ارومیه با همکاری مردم و خیرین اشاره کرد و بیان داشت: برنامه های متعددی در ایام غدیر تدارک دیده شده است که دیدار با سادات شیعه و سنی، طبخ هزاران پُرس غذای گرم توسط مردم، پرده خوانی غدیر، برگزاری جلسات تبیینی جایگاه امامت و ولایت با استفاده از سخنران های برجسته، تولید محتوای رسانه در مورد امامت و ولایت و ویژه برنامه های کودک و نوجوان از جمله آن هاست.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha