چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
نائب التولیه آستان مقدس کاظمین

حوزه/ دیدار سعد الحجیه نائب التولیه حرم مطهر کاظمین با حجت الاسلام والمسلمین احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس فاطمی در راستای افزایش تعاملات دو آستان مقدس در زمینه امور فرهنگی و رسانه ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ظهر امروز با سعد الحجیه نائب التولیه حرم مطهر کاظمین در سالن جلسات ساختمان کریمه دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام احمدی در این دیدار با بیان اینکه ارتباط خوبی بین دو عتبه کاظمیه و معصومیه برقرار است، اظهار کرد: ارتباط میان اعتاب مقدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر چه ارتباط در عرصه های فرهنگی، رسانه ای و خدماتی بیشتر باشد برکاتش به زائران اعتاب مقدس می رسد.

وی با اشاره به فعال بودن حرم کاظمین و حرم قم در فضای مجازی ارتباط دو عتبه در این زمینه را موجب یکپارچگی بیشتر این دو عتبه دانست و گفت: آستان مقدس بانوی کرامت در ایام شهادت امام کاظم علیه السلام موکبی را در شهر کاظمین برپا کرد که مورد استقبال زائران قرار گرفت و باید این نوع تعاملات و ارتباطات بیشتر شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس فاطمی با اشاره به برپایی موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین، گفت: امسال هم مانند سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا این موکب فعالیت خواهد کرد و از شما دعوت می کنیم که در این موکب حضور پیدا کنید.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که تولیدات رسانه ای مشترک بین عتبه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام کاظم علیه السلام تولید شود تا ارتباط بین حرم پدر و دختر بیشتر نمود پیدا کند.

همچنین سعد الحجیه در این دیدار ابراز کرد: ما نیز در زمینه تعاملات علمی، رسانه ای، فرهنگی، و حتی اقتصادی آمادگی داریم و می توانیم در خصوص عرضه و فروش محصولات فرهنگی متقابل در عتبه قم و کاظمین مقدمات لازم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه حرم کاظمین در ایام قبل و بعد از اربعین، ایام شهادت امام کاظم، امام جواد و امام صادق علیهم السلام با ازدحام زائران روبرو است، گفت: برپایی موکب در ایام پر ازدحام کاظمین می تواند از طرف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شود و زمینه ساز تعاملات بیشتر فی ما بین شود.

همچنین در این دیدار مقرر شد که برای شناسایی ظرفیت های تعامل بین دو آستان مقدس کاظمین و قم جلساتی با حضور مسئولان دو آستان برگزار شود.

گفتنی است: در پایان این دیدار از نائب التولیه حرم مطهر امام کاظم علیه السلام با اهدای متبرکات فاطمی تقدیر به عمل آمد و همچنین سعد الحجیه با اهدای متبرکات آستان مقدس امام کاظم علیه السلم از معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha