پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ل

حوزه / امام جمعه قمصر با تاکید بر برخورد قانونی با افراد بی حجاب در سطح جامعه عنوان کرد: اگر کسی جلوی چشم دیگران با جرأت و جسارت حکم خدا را زیر پا بگذارد، جامعه را به سمت منجلاب گناه و تباهی پیش خواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه های نماز جمعه این هفته قمصر ضمن تبریک عید غدیر، با بیان اینکه جامعه امروز در مسیر انحراف قرار گرفته است، گفت : یکی از این گرداب ها مسئله بی حجابی و بی عفتی است. متاسفانه عده ای طوری حرف می زنند که انگار افراد بی حجاب یک اشتباه کوچک را انجام می دهند، در حالی که نمی شود متدین بود و حجاب خوبی نداشت.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات متعددی در مورد حجاب وجود دارد، ادامه داد: در آیه ۳۱ سوره نور آمده که مردان و زنان مومن مراقب چشم خودشان باشند و به زنان دستور می دهد زیورآلات و محل زینت خود را بپوشانند و در ادامه سوره می فرماید: «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَیٰ جُیُوبِهِنَّ». براساس دستور اسلام باید سر و موی زن و زینت های او جلوی نامحرم پوشیده باشد.

امام جمعه قمصر خاطرنشان کرد: همان طور که بر اساس قانون اسلام اجازه داده نشده کسی علناً روزه خواری کند در مورد حجاب هم همین است. شخص داخل منزل خودش هر طوری رفتار کند کسی به او کاری ندارد، اما در جامعه و به صورت کاملا علنی کسی که حکم خدا را زیر پا بگذارد و به دستور قرآن توهین کند نباید توقع داشته باشد با او کاری نداشته باشند.

امام جمعه قمصربا تاکید بر برخورد قانونی با افراد بی حجاب در سطح جامعه عنوان کرد: اگر کسی جلوی چشم دیگران با جرأت و جسارت حکم خدا را زیر پا بگذارد، جامعه را به سمت منجلاب گناه و تباهی پیش خواهد برد.

کتابچی در ادامه به اهمیت بزرگداشت عید غدیر اشاره کرد و گفت: عید غدیر فقط عید سادات نیست، سایرین هم باید از این روز استفاده کنند. براساس روایات کسی که در این روز یک مومن را اطعام کند شبیه آن است که یک میلیون پیامبر و وصی که اهلبیت هم در بین آنها هستند را اطعام کرده است.

وی با تاکید بر معرفی جهانی غدیر، با بیان اینکه چرا باید شیعه را فقط با عزاداری بشناسند، بلکه باید نشاط و سرور غدیر را جهانی کنیم، تصریح کرد: غدیر هویت شیعه است. کارگاه های گلاب گیری قمصر در ایام عید غدیر با پخش سرودهای شاد، شیرینی و شربت بین مردم توزیع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha