یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد گفت: مسئولان و کارمندان بهزیستی همواره در مسیر خدمت رفتاری محترمانه با نیازمندان داشته باشند تا حرمت و کرامت انسانی این عزیزان همیشه حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با رئیس، معاونین و کارکنان بهزیستی استان با تبریک دهه ولایت و امامت اظهار داشت: هدف نهایی هر فرد، رسیدن به کمال و قرار گرفتن در مسیر درست است و دستیابی به نتیجه مطلوب در طول زندگی، تنها با گوش فرا سپردن به دستورات خدا، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) امکان پذیر است.

وی افزود: هدف زندگی مسلمانان کاملا مشخص است و آن رسیدن به پروردگار است و خداوند در این مسیر با قرار دادن نمایندگان و راهنمایانش، همواره ما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.

امام جمعه یزد، رشد، حفظ و سلامت جامعه را در گرو رهبری مناسب آن جامعه دانست و گفت: اهمیت عید غدیر و واقعه غدیر، به دلیل انتخاب رهبری مناسب برای جامعه اسلامی است که این مهم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله ناصری، کارکنان بهزیستی را افرادی خدوم خواند و یادآور شد: مسئولان و کارمندان بهزیستی در راستای سلامت، رشد و حفظ تعادل در جامعه و کمک به افراد نیازمند بسیار تلاش می‌کنند که این خدمت مورد تحسین بزرگان است.

وی افزود: خدای متعال به بندگانی که دست افراد نیازمند را می‌گیرند و به یاری نیازمندان می‌شتابد، نگاه ویژه‌ای دارد و بهترین مقام در روز آخرت متعلق به این افراد است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: بهزیستی در مسائل اقتصادی، اجتماعی، آموزشی نقش بسیار مهمی را در یاری رسانی به نیازمندان ایفا می‌کند و هدایت افراد در مسیر درست برای انجام امور زندگی و رسیدن به خودکفایی، از دیگر اقدامات مهم این نهاد است.

آیت الله ناصری با تاکید بر اهمیت نقش بهزیستی در جامعه اظهار داشت: کار این نهاد بسیار ارزشمند است و مسئولان و کارمندان همواره باید توجه داشته باشند که در مسیر خدمت، رفتاری محترمانه با نیازمندان داشته باشند تا حرمت و کرامت انسانی این عزیزان همواره حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه معلولان همواره از جایگاه ویژه ای نزد خداوند برخوردار هستند، گفت: این خود نشان دهنده این است که باید در جامعه نسبت به حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق اجتماعی این عزیزان اهمیت ویژه‌ای قائل شد.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: خداوند هر انسانی را برای انجام ماموریتی آفریده و ماموریت شما نیز کمک به بندگانی است که نسبت به بقیه مردم جامعه بیشتر در معرض آسیب هستند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در جامعه، یادآور شد: بهزیستی باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگ سازی، محیط جامعه را برای زندگی راحت‌تر افراد تحت پوشش این مراکز مناسب سازی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha