پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
اهدای قرآن خطی به کتابخانه حرم حضرت معصومه

حوزه/ مسئول واحد مخطوطات کتابخانه فاطمی گفت: یک نسخه قرآن چاپی با ترجمه انگلیسی و تفسیر مولوی محمدعلی، چاپ ۱۹۲۰ میلادی در هندوستان به کتابخانه فاطمی اهدا شده است که در گنجینه قرآن های چاپی کتابخانه فاطمی که دارای بیش از ۲ هزار نسخه چاپی قرآن کریم است نگهداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد عباسی یزدی از اهدای یک جلد کلام الله مجید نفیس به کتابخانه فاطمی خبر داد و اظهار کرد: یک نسخه قرآن چاپی با ترجمه انگلیسی و تفسیر مولوی محمدعلی، چاپ ۱۹۲۰ میلادی در هندوستان توسط ناصر شکوری به کتابخانه آستان مقدس اهدا شد.

وی افزود: این قرآن نفیس توسط انجمن احمدیه ایشات الاسلام لاهور پنجاب هندوستان در قطع وزیری و در ۱۲۷۵ صفحه و جلد گالینگور سبز به چاپ رسیده است.

مسئول واحد مخطوطات کتابخانه فاطمی گفت: اعلام وصول قرآن اهدایی به اهداکننده ارسال شد و این قرآن پس از فهرست نویسی و ثبت اطلاعات در نرم افزار کتابخانه، در گنجینه قرآن‌های چاپی کتابخانه آستان مقدس فاطمی نگهداری خواهد شد.

لازم به ذکر است گنجینه قرآن‌های چاپی کتابخانه آستان مقدس دارای بیش از ۲۰۰۰ نسخه قرآن با ترجمه فارسی و بدون ترجمه در قطع های مختلف سلطانی، رحلی، وزیری، رقعی، جیبی، بغلی، عمامه ای و بندانگشتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha