شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
شوط

حوزه/ مسئولی که در نماز جمعه شرکت نمی کند وظیفه اداری و اجتماعی خود در نظام اسلامی را نمی داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام جباری در جلسه شورای اداری شهرستان شوط آذربایجان غربی که ظهر سه شنبه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته نماز جمعه گفت: نماز جمعه نشان دهنده قدرت و هماهنگی حرکت اجتماعی در تمامی ابعاد زندگی است و وظیفه مسئولین در وهله اول حضور در نماز جمعه است.

وی با بیان این که اولین پایگاه اعلام حضور و آمادگی برای خدمت در نظام اسلامی حضور در نماز جمعه می باشد، ادامه داد: شرافت، عزت و عظمت نظام اسلامی همراهی و همگامی مسئولین با مردم است.

امام جمعه شهرستان شوط بیان کرد: مسئولین در نظام اسلامی تنها حاکم بر اجرای قانون نیستند، بلکه مسئولیت فرهنگی را هم برعهده دارند. مسئولی که در نماز جمعه شرکت نمی کند وظیفه اداری و اجتماعی خود در نظام اسلامی را نمی داند.

وی افزود: مسئولین کفه ترازو و مبنای حرکت اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی هستند و باید خالق یک تفکر و سبک حرکتی در مسیر تعالی اجتماعی و فرهنگی باشند .

شهروز بابازاده، فرماندار شوط نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه اولین اقدام پیامبر( ص) بعد از هجرت به مدینه اقامه نماز جمعه بود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه است که عامل ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی مردم بوده و نقش مهمی در ایجاد مشارکت های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه دژ محکمی برای حراست از دستاوردهای نظام است و کارکرد آن دارای ساختار دائم و اساسی در حوزه دینی و سیاسی است، افزود: برگزاری نماز جمعه موجب پیوند میان مردم و تقویت وحدت می‌شود و نقش مردم در امور کشور را تبیین می‌کند.

فرماندار شوط در پایان گفت: باید از تمام ظرفیت‌های مردمی از جمله هیئت‌های مذهبی، گروه‌های فعال سیاسی، اصناف و گروه‌های ورزشی برای ارتقای جایگاه نماز جمعه بهره بگیریم.

مسئولی که در نماز جمعه شرکت نمی کند وظیفه اداری و اجتماعی خود را نمی‌داند

مسئولی که در نماز جمعه شرکت نمی کند وظیفه اداری و اجتماعی خود را نمی‌داند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha