پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/اختتامیه دومین دوره توانمندسازی روحانیون طرح هجرت، امین مدارس، روحانیون مستقر و امامان محله و جماعت مساجد کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با بیان اینکه کار یک طلبه و روحانی نخست تبلیغ دین است، گفت: وظیفه تبلیغ دین، وظیفه‌ای سنگین و از سبک وظایف انبیاء الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اختتامیه دومین دوره توانمندسازی روحانیون طرح هجرت، مدارس امین، روحانیون مستقر و امامان محله و جماعات مساجد کردستان روز دوشنبه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر مدیر حوزه علمیه استان کردستان، در این مراسم، با بیان اینکه کار یک طلبه و روحانی نخست تبلیغ دین است، اظهار داشت: وظیفه تبلیغ دین، وظیفه‌ای سنگین و از سبک وظایف انبیاء الهی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: مبلغ کسی است که مردم را به سمت بندگی خدا دعوت می‌کند و معارف الهی را برای مردم تعریف و بیان می‌کند، اما اگر امر تبلیغ نبود قطعا آثار دین خدا در روی زمین پدیدار نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با تقدیر از دست اندرکاران برنامه، یادآور شد: خدا را شاکر هستیم که این توفیق را داد که دومین دوره ارتقاء مهارت‌های تبلیغی در استان اجرا شد و ان‌شاء‌الله این برنامه‌ها عاملی باشد تا در آینده گام‌های موثر و بهتری برداریم.

وی با اشاره به برگزاری این دوره، خاطر نشان کرد: مباحثی که در این دوره مطرح شد عبارتند از، مبانی گفتمان امامت و جامعه پردازی و تمدن سازی، که توسط اساتید مطرح شد.

مدیر حوزه علمیه کردستان با بیان اینکه موضوع سواد رسانه و اهمیت روایت از دیگر موضوعاتی بود که در این دوره برای حاضرین تبیین شد، اظهار داشت: موضوع جهاد تبیین یکی از نکات بسیار مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که خوشبختانه در دوره، این امر یکی از موضوعات محوری بود.

مدیر حوزه علمیه کردستان یادآور شد: دوره نهایی این برنامه نیز با حضور خانواده‌های شرکت کنندگان، در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha