پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مسابقه کتابخوانی عاشورا

حوزه/ رکوردشکنی کتاب" دختر شینا" و رسیدن به چاپ یکصد و دوازدهم و نیز انتشار کتاب " به نام مادر" به قلم سید میثم موسویان در آینده ای نزدیک، دو خبر خوش این روزهای دنیای کتاب و کتاب خوانی را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از اخبار خوش این روزهای دنیای نشر کتاب این بوده که کتاب "دختر شینا" شامل سرگذشت‌ داستانی خانم قدم‌خیر محمدی، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی به چاپ یکصدو دوازدهم رسیده است.

این کتاب به قلم خانم بهناز ضرابی زاده که نخستین بار در سال ۹۰ به همت انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد، به خاطر نثر روان، لحن شیوا و صداقت راوی در بیان بی‌اغراق اتفاقات آن به یکی از آثار پرفروش دهه ۹۰ تبدیل شد و بارها تجدید چاپ گشت.

جالب این که خانم قدم‌خیر محمدی، راوی این کتاب قبل از آن‌که خاطراتش را روی اوراق کاغذ ببیند، به رحمت ایزدی پیوست و کتاب، در حالی به زیور طبع آراسته شد که او دیگر در جمع خانواده‌اش نبود.

مقام معظم رهبری در شهریور ۹۱ در تقریظی بر این کتاب نوشتند:" چنین روایتی، روایتِ در مسیر و در مصیرِ انسانی است که مدام در پی شدن است و قدم در جاده رشد و تکامل گذاشته است. "

خبر خوب دیگر آن که کتاب" به نام مادر" به قلم سید میثم موسویان، به زودی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار کتاب می شود.

طلیعه ی این کتاب که به داستان زندگی شهید ابوالفضل مهدیار، خلبان نیروی هوایی ارتش می‌پردازد، به ماجرای تیمساری پابه سن گذاشته اشاره دارد که پیش از این نویسنده او را در کتاب دیگرش با عنوان "بی نام پدر" معرفی نموده است.

این بار تیمسار از طرف آمریکا مأمور شده تا کودتایی را برای ساقط کردن جمهوری اسلامی انجام دهد. این تیمسار، فردی سرمایه‌دار است و معتاد قمار. او در خواستگاری دختر یک ملاک قدیمی به نام حاج مقدس شکست خورده است.

با دیدن نوه حاج مقدس که خلبان است، طعم تلخ این شکست درون تیمسار زنده می‌شود. او خیال می‌کند که اگر آن روز از حاج مقدس بازی را برده بود، حالا این خلبان موفق به او تعلق داشت. بنابراین تلاش می‌کند ابوالفضل را از حاج مقدس پس بگیرد و پسر خودش بکند. تیمسار قرار است در کودتای نقاب با خلبان‌ها به تهران پرواز کرده و منزل حضرت امام خمینی را بمباران کنند.

نویسنده با استفاده از کشمکش و تلاش‌های تیمسار همراه دیگر شخصیت‌های داستان، رمانی جذاب و خواندنی خلق کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha