چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
تجلیل امام جمعه سلماس از اصحاب رسانه و خبرنگاران

حجت الاسلام طباطبایی گفت: جهادگران خط مقدم تبیین خبرنگاران هستند و همان طور که در طول تاریخ حقایق اصلی توسط خبرنگاران انتشار یافته، انتظار این است تا اهالی رسانه بیانگر حقایق و دغدغه های مردم به دور از جانبداری های جناحی و شخصی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس، صبح روز یکشنبه در دیدار با خبرنگاران، گفت: روز خبرنگار امسال مصادف با عاشورا و ماتم امام حسین (ع) بود و توفیقی شد تا اکنون در خدمت اهالی خبر و رسانه شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین اولویتی مهم در عرصه اطلاع رسانی است و نیازمند تحقق این مهم در عرصه های مختلف اطلاع رسانی هستیم.

امام جمعه سلماس بیان کرد: جهادگران خط مقدم تبیین خبرنگاران هستند و همانطور که در طول تاریخ حقایق اصلی توسط خبرنگاران انتشار یافته، انتظار این است اهالی رسانه بیانگر حقایق و دغدغه های مردم به دور از جانبداری های جناحی و شخصی باشند.

وی یادآور شد: دشمنان امام حسین از تکنیک خبری وارونه جلوه دادن واقعیت و برچسب زنی به امام حسین(ع) مبنی بر قدرت طلب بودن و سودای حکومت در سر داشتن این امام، استفاده کردند تا نظر کوفیان را نسبت به بیعت با امام حسین(ع) تغییر دهند.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: شایعه سازی در بین مردم کوفه و انتشار خبر دروغ اعزام لشکر عظیم از شام برای سرکوب مردم کوفه دومین عامل مهمی بود که مردم، مسلم بن عقیل را در کوفه تنها گذاشتند.

وی تصریح کرد: سوءاستفاده از برخی افراد و خواص آن زمان همچون شُرِیح قاضی نیز عاملی مهم در وقوع حادثه عظیم کربلا بود.

امام جمعه سلماس گفت: دشمن امروز در مورد نظام جمهوری اسلامی جوسازی های شدید و متنوعی دارد و سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام دارند و مشکلات اقتصادی ما را برجسته می کنند، در حالی که کشور پیشرفته اروپا و خود آمریکا در مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پا می زنند .

وی ادامه داد: اکنون نیز دشمن قوی تر از زمان بنی امیه و واقعه عاشورا با استفاده از تکنیک های رسانه ای سعی دارند نقاط ضعف ما را برجسته و موفقیت های ما را به حاشیه ببرند و اساس و معیارهای دینی ما را از یادها حذف کنند.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: اکنون زنده نگهداشتن یاد و خاطره قهرمانان ملی ما یک ضرورت مهم در رسانه هاست و باید با برخی تحرکاتی که می خواهند اعتبار و آبروی قهرمانان ما را خدشه دار کنند برخورد و تبیین لازم رسانه ای صورت بگیرد.

وی گفت: توجه به تبیین شرایط بحرانی مصرف انرژی و مخصوصا آب و لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مردم باید بیشتر مورد توجه رسانه های شهرستان باشد.

امام جمعه سلماس در پایان اظهار کرد: اطلاع رسانی و انعکاس کاستی ها و مطالبه گری صحیح چالش های شهرستان از مدیران دستگاه های مختلف، جای خالی مهمی در سطح رسانه های سلماس است که باید با رعایت اصل اخلاق و صداقت در بیان، مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha