دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
عباس ذاکریان

حوزه/ کسی که به بلوغ دیده نشدن می رسد و تمام نیت‌اش را خدایی می کند، خداوند متعال کاری می کند تا همگان ببینند و در تمام عالم و در گستره تاریخ نام و یادش زنده بماند.

عباس ذاکریان فرماندار قم در حاشیه یادواره ۶۴ شهید دهستان نیزار که در امام زاده عبدالله قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا از ضروریاتی است که نسل جدید جامعه را با سیره و منش شهدا آشنا می سازد.

وی با تأکید بر این که در کنار برگزاری بزرگداشت و یادواره شهدا، تبیین سیره شهدا از ضروریت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید سیره عملی شهدا و مجاهدان اسلام که برگرفته از آموزه های الهی اهل بیت علیهم السلام است را در زندگی خود و نسل های آینده ساری و جاری سازیم.

فرماندار قم دیده نشدن و پرهیز از شهرت را از مهمترین مولفه های سیره ای شهدای اسلام و انقلاب توصیف کرد و اذعان داشت: آن کسی که باید شاهد و ناظر اعمال باشد، بهترین واقف به تمام افعال و کردار و نیات ماست؛ کسی که برای خدا کار می کند، تلاش نمی کند تا در معرض دید دیگران قرار بگیرد.

ذاکریان به سیره عملی سربازان صاحب الزمان(عج) اشاره نمود و تأکید کرد: کسی که به بلوغ دیده نشدن می رسد و تمام نیت‌اش را خدایی می کند، خداوند متعال کاری می کند تا همگان ببینند و در تمام عالم و در گستره تاریخ نام و یادش زنده بماند.

وی ضمن اشاره به گرامیداشت هفته دولت و شهادت دولتمردان واقعی ایران اسلامی، شهید رجایی را الگوی مسئول خدوم نظام اسلامی توصیف کرد و اذعان داشت: شهید رجایی به عنوان اسوه و الگوی دولت مرد انقلابی در همیشه تاریخ ماندگار است

ذاکریان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که سیره عملی شهدا باید به سیستم عامل زندگی ما تبدیل شود، خاطرنشان کرد: ما باید تمام شئونات زندگی خود را مبتنی بر نظام عملی و سیره شهدا که برگرفته از آموزه های الهی است سیراب نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha