سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از اختصاص ۱۹۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی ارزان به زائران اربعین برای جابجایی مسافران به مرز چذابه خبر داد و گفت: نرخ های اعلام شده در فضای مجازی واقعی نیست و بزودی اعلام می شود.

محمد رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد با ا شاره به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و استقبال مردم یزد از این مراسم، اظهار داشت: ستاد اربعین با حضور مسئولان(هفته قبل) تشکیل شد و بیشترین موضوع مربوط به نرخ ناوگان اتوبوسرانی بود.

وی در پاسخ به این سؤال که« آیا نرخ های اعلام شده در بازار و فضای مجازی واقعی است؟»اظهار داشت: نرخ هایی که هم اکنون در استان در سایت ها و شرکت های مختلف اعلام می شود؛ غیر واقعی هست و ظرف یک هفته آینده نرخ به صورت رسمی برای زائران اربعین اعلام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، خواستار شد: مردم استان نسبت به خرید بلیت به صورت پیش خرید و یا نرخ های اعلام شده در فضای مجازی اقدام نکنند تا از سوء استفاده افراد خاص جلوگیری شود.

رستگاری، توصیه کرد: زائران عزیز طوری سفر خود را برنامه ریزی کنند که زمان برگشت به دلیل حجم پیک در زمان اربعین، چند روز قبل از روز اربعین به صورت شخصی و یا خرید بلیت از ناوگان عمومی انجام شود.

وی خبر داد: در استان پیش بینی شده با کمک بخش خصوصی و سازمان صنایع و معادن حدود ۱۹۰ دستگاه اتوبوس به عنوان ناوگان حمل و نقل زمینی زائران اربعین را تا مرز چذابه جابجا کنند و سرویس دهی انجام شود.

وی مسیر ایمن پیشنهادی برای زائران اربعین از یزد را مسیر یزد، صفاشهر، ابرکوه، مرودشت، شیراز، بهبهان، رامهرمز، اهواز، سوسنگرد و چذابه اعلام کرد.

تمدید گذرنامه های فاقد اعتبار از شنبه در فرودگاه یزد

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد با اشاره به چهارمین جلسه ستاد اربعین استان اظهار داشت: با توجه به حجم جمعیتی که امسال متقاضی سفر اربعین هستند تصمیم گرفته شد که بخشی از پادگان یا اردوگاه شهید عاصی زاده در اهواز برای استقرار اولیه زائران اربعین یزد به مرز چذابه تجهیز، فضاسازی و آماده شود.

وی افزود: در اردوگاه شهید عاصی زاده از زائرینی که از استان یزد به سمت مرز چذابه حرکت می کنند، پذیرایی می شود و از آنجا اتوبوس های خط واحدی که قرار می دهیم زوار را به مرز چذابه خواهند رساند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، ادامه داد: در خصوص بحث تمدید گذرنامه های فاقد اعتبار ازسال ۹۰ تا ۱۴۰۱ مقرر شد از امروز شنبه هشت صبح تا چهار عصر در فرودگاه شهید صدوقی(ره) همکاران ما در بخش گذرنامه(فراجا) مستقر شوند و گذرنامه فاقد اعتبار را تمدید نمایند.

وی تأکید کرد: کسی که گذرنامه ندارد برای گرفتن آن باید به پلیس به اضافه ده مراجعه کند ولی برای تمدید گذرنامه هایی که مهلت آن گذشته، مردم می توانند به فرودگاه مراجعه نمایند.

قریب به ۲۰ هزار نفرزائر اربعین یزدی ثبت نام خود را قطعی کرده اند

علی اصغر شریفی زارچی مدیر کل حج و زیارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در پاسخ به این سؤال« آخرین آمار ثبت نام سفر اربعین در استان و تعهداتی که انجام شده برای اعزام زائران بفرمایید» اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار نفر در سامانه سماح پیش ثبت نام یا ثبت‌نام اولیه را انجام داده اند که در قالب حدود ۳۲ هزار گروه می شوند.

وی افزود: تعداد ۱۹ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و از متقاضیان درخواست داریم که هر چه زودتر در سامانه سماح ثبت نام خود را با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار تومان حق بیمه قطعی نمایند.

مدیر کل حج و زیارت استان یزد، تأکید کرد: مردم سفر خود را به روز آخر نگذارند زیرا از اول ماه صفر موکب ها کار خود را شروع کرده و هر چه از این تاریخ بگذرد فعالیت هایشان بیشتر می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha