پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بناب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بناب با بیان اینکه طلاب باید از وقت و فرصت خود به خوبی استفاده کنند، گفت: زندگی علما برای همه الگو است، چرا که علمای ما حتی در زیر تانک، گلوله و تفنگ مشغول مجاهدت‌ بودند و لحظه‌ای از این امر غافل نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه بناب با حضور آیت الله عبدالمجید باقری بنابی و اساتید حوزه علمیه بناب برگزار شد.

آیت الله باقری بنابی مدیر حوزه علمیه بناب ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: در عصر حاضر که در زمان غیبت هستیم، مدیون شیخ مفیدها، علّامه طباطبایی‌ها و شهید مطهری‌ها و علم الهدی‌ها هستیم، فلذا باید در نمازها و دعاها به عنوان تکریم و تشکر به یاد این عالمان جلیل القدر باشیم، چرا که ما مدیون علماء هستیم.

وی افزود: هرچه امروز داریم مرهون علماء، شهداء و امام شهدا و آن عزیزانی است که در یخبندان‌های شدید حاج عمران و گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان جهاد کردند و امنیت و آرامش را امروز برای کشورمان به ارمغان آوردند، بنابراین در قبال این مجاهدت‌ها، امروز وظیفه طلاب، جهاد، تلاش، کوشش علمی، مبارزه با هوای نفس، تزکیه و تهذیب نفس است.

مدیر حوزه علمیه بناب با بیان اینکه طلاب باید از وقت و فرصت خود به خوبی استفاده کنند، گفت: زندگی علماء برای همه الگو است، چرا که علمای ما حتی در زیر تانک، گلوله و تفنگ مشغول مجاهدت‌ بودند و لحظه‌ای از این امر غافل نبودند.

وی ادامه داد: رفتار، گفتار و پوشش طلاب باید به گونه‌ای باشد که سبب ترویج اسلام و مذهب تشیع شود و مایه آبروداری شود، نه آبروریزی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha