سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان

حجت الاسلام کوچکزاده گفت: امام جماعت موفق کسی است که فعالیت خود را تنها محدود به محراب و نماز نکند و در مسجد حضور فعال داشته و قبل از اوقات نماز و پس از آن در دفتر کار خود در مسجد حضور پیدا کرده و جوابگوی سوالات شرعی و اعتقادی جوانان و مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی کوچکزاده، عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با ادای احترام به مقام شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تسلیت به مناسبت وفات حضرت رقیه(س)، اظهار کرد: آیت الله رحیمیان که فرزندشان مدیریت مسجد جمکران را برعهده دارند از علمای این منطقه بوده و وجود چنین شخصیت هایی، قوت قلب مردم منطقه است.

وی،چشم انداز مسجد مطلوب را مساجد عهد رسول الله دانست و افزود: وقتی وارد مسجد کوفه می شویم چند مقام دارد مثل «دکۀ القضا» که کاری مثل قضاوت در مسجد بوده است و یا کارهای مدیریت جنگ و جهاد در مسجد شکل می گرفت، همچنین بحث آموزش در مساجد دایر بوده است و به طور کلی مرکز هر کار خیری در مساجد بوده است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اقامه نماز در مساجد اصفهان با ابراز تأسف، گفت: از هر چهار مسجد در شهر اصفهان تنها یک مسجد اقامه نماز صبح دارد و این بسیار نامطلوب است باید به نقطه ای برسیم که در همه مساجد سه نوبت اقامه نماز برپا شود و نقش ائمه جماعات و هیئت امنا در این امر جدی است.

وی همچنین حضور به تشویق در نماز جمعه را از وظایف ائمه جماعات دانست و برگزاری هر نمازی در ظهر جمعه را مردود دانست و گفت: ائمه جماعات باید برنامه ریزی کنند و با مردم محله به سمت مصلا های نماز جمعه حرکت کنند و خدا را شاکریم که اکنون در کشور ما هر هفته ۹۰۰ نماز جمعه خوانده می‌شود.

حجت الاسلام کوچکزاده همچنین شاخصه های امام جماعت موفق را برشمرد و عنوان کرد: امام جماعت موفق کسی است که فعالیت خود را تنها محدود به محراب و نماز نکند و در مسجد حضور فعال داشته و قبل از اوقات نماز و پس از آن در دفتر کار خود در مسجد حضور پیدا کرده و جوابگوی سؤالات شرعی و اعتقادی جوانان و مردم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha