جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در تولید، اشتغال آفرینی، ازدواج جوانان و فرزندآوری از طرح‌های اعطای تسهیلات، حمایت کرده و تسهیلات در اختیار این اقشار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار رؤسا و معاونین اداره امور شعب بانک‌های استان قزوین، به‌مناسبت سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و روز بانکداری اسلامی گفت: امسال سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر فرزانه انقلاب نام‌گذاری شده است، باید دید نقش بانک‌ها در این آرمان، مطالبه و چشم‌انداز چیست؟ همه باید دست به دست هم دهیم تا هر کدام قطعه‌ای از این پازل ارزشمند باشیم تا در نهایت شاهد تحقق شعار سال باشیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در این قطعات پازل، بانک جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: بانک قطعه معادل با قطعات دیگر نیست، بلکه قطعه بسیار چشمگیرتر و جدی‌تری است و می‌بایست این جایگاه ویژه کار خود را با جدیّت انجام دهد تا اهداف تحقق یابد.

رئیس شورای حوز ه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: مال، ستون فقران نظام دینی ما به حساب می‌آید؛ خداوند در آیه ۵ سوره مبارکه نساء می‌فرماید مال‌هایتان را دست بیگانگان نسپارید، آن مالی که قوام، قیام، ایستادگی، پایداری و پایندگی‌تان را به او وابسته کرده است؛ فقیر مثل کسی است که ستون فقراتش شکسته است، از این جهت فقیر است، چون ستون فقراتش شکسته شده است، برای اینکه مال ندارد، وقتی مال ندارد قوام ندارد.

وی ادامه با بیان اینکه در آیه ۵ سوره نساء آمده مال‌هایتان را به دست سفیهان نسپارید، تصریح کرد: قرآن در آیه ۱۳۰ سوره مبارک بقره سفیهان را معرفی کرده و می‌گوید چه کسی از دین ابراهیمی روی برمی‌گرداند؟ مگر اینکه سفیه باشد؛ اگر کسی سفیه نباشد از آن چه در دین آمده استقبال می‌کند، برای اینکه هر چه که شرع مقدس می‌گوید عقل آن را می‌پسندد. وی یادآور شد: بنابراین اگر کسی دین را نادیده می‌گیرد عاقل نیست، حال این روی برگرداندن از دین به چه معناست؟ دین به معنای عدالت است، همه عقلای عالم حتی غیرمسلمان‌ها هم از عدالت سخن می‌گویند، یهودی‌ها خدمت پیامبر (ص) آمدند، پیغمبر حکم عادلانه و عاقلانه‌ای را مطرح کرد، آن یهودی گفت آسمان‌ها و زمین بر پایه عدالت می‌چرخند، این جمله نتیجه رفتار پیغمبر بود که از زبان او صادر شد، عدل به معنای عقل است، عادلانه زندگی کردن به معنای عاقلانه زندگی کردن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید خدا ربا را نابودی قرار داده و آن چیزی که باعث رشد اقتصادی می‌شود صدقات یعنی همان رفتارهای مالی مشروع شامل انفاقات، زکوات، وجوهات شرعی، خیرات و مبرات هستند. قرآن می‌گوید خدا به صدقات برکت داده است، برکت خدا در صدقات است و جامعه‌ای که در آن ربا جریان دارد نمی‌تواند سرپا بایستد

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید مصالح نظام و مردم مقصد ما باشد، گفت: همه ما خادم مردم هستیم و صرفاً باید مصالح مردم و نظام را در کارها در نظر بگریم و در تولید، اشتغال آفرینی، ازدواج جوانان و فرزندآوری از طرح‌های اعطای تسهیلات حمایت کرده و تسهیلات در اختیار این اقشار قرار بگیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: قرآن و روایات را که می‌بینیم بین مال و رزق تفاوت بسیار است، خدای متعال همیشه به ما وعده رزق می‌دهد، هر وقت به مال می‌رسد به ما می‌گوید گول نخورید، این فتنه و لغزش است و برای شما سقوط می‌آورد، خداوند دائم درباره مال به ما هشدار می‌دهد، اما درباره رزق به ما می‌گوید هر چه می‌توانید از خدا رزق بخواهید، «وارزقنا» جزو کلمات دعایی قرآن است، در میان رزق‌ها، رزق کریم هم داریم، برای مثال قرآن رزق کریم است، برای اینکه هر آیه‌ای از قرآن را که بتوانیم درک کنیم و جزو جان، عقیده و اخلاق ما شود این رزق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: بانکها زمانی حرفشان در دعوت به قرض‌الحسنه روی مردم تأثیر می‌گذارد که خودشان پیشتاز قرض‌الحسنه باشند.

اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسهیل شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha