دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویری جدید از مراسم پیاده روی اربعین 1444

حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: حضور ۲۰ میلیونی در اربعین پاسخ به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) و قله پیروزی نهضت حسینی در سراسر عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به آثار و برکات پیاده روی اربعین در ابعاد جهانی، اظهار داشت: اربعین ویژه سیدالشهدا(ع) است و حضرت زیارت ویژه اربعین دارد؛ در این زیارت آمده است و بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ ، یعنی امام حسین(ع) خون مقدس خود را در راه خدا بخشید تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات دهد.

وی افزود: در این جمله نکته بسیار جالبی وجود دارد، یعنی امام حسین(ع) شهید اسلام و امت است و همه انبیا(ع)، رسول خدا(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) هستند.

استاد حوزه ادامه داد: اربعین در حقیقت نقطه پیروزی امام حسین(ع) و یاران ایشان بود و اهل بیت حضرت افکار عمومی را متوجه حقیقت کردند.

وی اضافه کرد: اکنون اربعین پس از ۱۴۰۰ سال هم چنان قله بلند پیروزی نهضت امام حسین(ع) و یک مانور جهانی است که مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان هم در آن شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با تأکید بر تاثیر بین المللی پیاده روی اربعین، تصریح کرد: اربعین سیدالشهدا(ع) تنها یک زیارت نیست و بازتاب جهانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: حضور ۲۰ میلیونی در اربعین پاسخ به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) است و بنابراین شکوه اربعین علیه کفر جهانی و به نفع مستضعفین عالم است و این مسائلی است و باید ابعاد گسترده آن تبیین و بازگو شود.

وی افزود: افتخار کنیم که نهضت امام حسین(ع) آن قدر شکوه جهانی دارد که مادرانی با فرزندان خود، پیرمردهای عصازنان، کودکان و مرد و زن در آن شرکت می کنند لذا باید شکوه آن را بزرگ بدانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha