سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 1044484
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ خانم فاطمه حسن زاده گفت: حفظ اقتدار برای مردها در زندگی مشترک امری حیاتی است که زنان باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه حسن زاده در کارگاه مهارت های زندگی عاشقانه و راه های رسیدن به آرامش و ثبات در زندگی، در مجتمع فرهنگی و تفریحی شهید فرومندی مازندران اظهار کرد: پیشرفت‌ های موجود درعصر حاضر، زندگی را برای افراد راحت‌تر کرده، اما به همان میزان در اثر استرس و مشغله ها، مهم ترین اصل یعنی آرامش را از آنها دور کرده، نحوه ی به آرامش رسیدن هر شخص، تا حد زیادی بستگی به باورها و سبک زندگی او دارد.

وی تصریح کرد: یک زن برای رسیدن به آرامش و ثبات در خانواده، باید به ۳ اصل شناخت مرد از مدار روانی، شناخت رفتارهای اقتدار شکن و گفت و گوی سالم در خانواده توجه کند؛ نبود این مهارت ها، سبب سلب آرامش زوجین می شود که کمترین اثر آن، طلاق عاطفی است.

حسن زاده تاکید کرد: شناخت شخصیت و تفاوت های ظاهری و فکری مرد و زن یکی از مهارت های اولیه و امری ضروری است.

وی با تاکید به بانوان بیان کرد: حرف زدن بدون تحقیر، توهین، مقایسه، تهدید و سرزنش، از جمله مهارت های لازم برای زنان در زندگی مشترک است؛ برای بیان خصلت های بد همسران خود ابتدا باید خوبی های او را بیان کنید؛ جدل کردن، قهر کردن، گریه کردن و پرخاشگری زنان از جمله رفتارهایی است که مردان دوست ندارند.

کارشناس مشاوره در پایان اعتماد کردن، پذیرش، تشکر و قدر دانی از شوهر و تایید و تحسین را از روش های حفظ اقتدار مردان دانست و خاطر نشان کرد: حفظ اقتدار برای مردها در زندگی مشترک امری حیاتی است که زنان باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha