شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی - رئیس جمهور

رئیس جمهور که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد، تصریح کرد: بدون لکنت از حق ملت بزرگ ایران دفاع می‌کنیم‌ و هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها نداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با هدف تأمین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی»، صبح امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

ملاقات با سران برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی در این سفر پیش بینی شده است.

سخنرانی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد "یونسکو"، شرکت در نشست ادیان، گفتگو با ایرانیان مقیم آمریکا و حضور در جمع اصحاب رسانه از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر اعلام شده است. همچنین قرار است در پایان سفر، رئیس جمهور در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی به سئوالات آن‌ها پاسخ دهد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم ها، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیسی: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها نداریم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود.

رئیس جمهور حضور در این نشست را فرصتی برای بیان دیدگاه‌های عقلانی و منطقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: به دلیل اینکه فضای رسانه‌ای در دنیا تحت تسلط قدرتهای بزرگ و نظام سلطه قرار دارد باید از این فرصتها در جهت تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و بیان ظلم هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران شده است استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز جوامع بشری از ظلم‌ و بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند افزود: حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وتبیین این ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها در واقع می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد.

رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های دیگر خود در این سفر، تصریح کرد: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدارهای دوجانبه‌ای با سران برخی کشورهای خواهیم داشت.

رئیسی تاکید کرد: در این سفر هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آنها نداریم.

وی دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا را یکی دیگر از برنامه‌های سفر خود به نیویورک برشمرد و گفت: اصلِ حضور در این اجلاس و انجام دیدارها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی که بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت ملت ایران در برابر تهدیدها و تحریم‌ها , بعنوان نادی تمدنی بزرگ و از طرف ملتی با عزت حضور مقتدر در آنجا خواهیم داشت .

رئیسی با اشاره به اینکه بدون لکنت از حق ملت بزرگ ایران دفاع می‌کنیم‌، و مظالم و مفاسدی که عالم را رنج می‌دهد تبیین خواهیم کرد، گفت: امیدوارم که این سفر بتواند نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور و نظام مان و برای ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha