دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
البرز

حوزه / نشست معاونین پژوهشی واحدهای آموزش حوزه علمیه البرز با حضور مدیر حوزه علمیه استان و معاونین پژوهشی واحدهای آموزش برگزار شد.

حجت الاسلام محمد خزاعی معاون پژوهش حوزه علمیه استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از برگزاری نشست معاونین پژوهشی واحدهای آموزش حوزه علمیه البرز خبر داد و اظهار داشت: این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادق خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز و معاونین پژوهشی واحدهای آموزش حوزه علمیه استان در محل مدیریت حوزه علمیه استان، با محوریت مسائل پژوهشی برگزار شد.

حجت الاسلام خزاعی افزود: در ابتداء این نشست گزارشی از مجلات واحدهای آموزشی ارائه و سپس در خصوص رونق بخشی کانون‌های عملی مدارس و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بحث‌ و گفت‌وگو شد و بر لزوم و اهمیت دقت در اجرای پنج نمره پژوهشی و الزام تحقیق درسی در پایه‌های ۷ و ۹ و توجه ویژه به جشنواره علامه حلی مخصوصا مرحله‌ مدرسه‌ای تاکید شد.

وی یادآور شد: مدیر حوزه علمیه استان البرز نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه گفتمان پژوهشی باید در بین طلاب رواج داشته باشد و به عنوان دغدغه‌های روزانه طلاب معرفی شود، فعالیت‌های پژوهشی طلاب را از دغدغه‌های مهم امروز حوزه علمیه دانست.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان البرز با اشاره به تاکید حجت الاسلام و المسلمین خوئینی، بر تلاش طلاب در حوزه پژوهش، اظهار داشت: راه اندازی نشریه، توجه به کانون‌های علمی طلاب و دانش افزایی پژوهشی اساتید و طلاب از دیگر نکات مورد توجه مدیر حوزه البرز در این جلسه بود که می‌تواند زمینه ساز تحول آفرین بزرگ در حوزه باشد.

وی تصریح کرد: مدیر حوزه علمیه استان البرز همچنین با بیان اینکه برنامه‌های پژوهشی مدارس با محوریت اسناد بالا دستی ستاد، بخصوص برنامه پنج ساله پژوهشی بسیار مهم است، خواستار توجه مدیران مدارس به دغدغه‌ها و اولویت‌های طلاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha