یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
یوسف پور

حوزه/مدیر خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: قضایای مربوط به فتنه اخیر در کشور ثابت کرد در آموزش سواد رسانه ایِ دهه هشتادی ها ضعیف عمل کرده ایم.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که شایعه پراکنی و ایجاد تردید در اذهان و افکار عمومی از جمله اصلی ترین شگردهای رسانه ای دشمن در فتنه هایی همچون قضیه اخیر است، اظهار داشت: اخیراً بر اساس پژوهش یکی از مراکز افکار سنجی مشخص شده که در همین ۲۵روز اخیر بیش از ۱۷ هزار دروغ در رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال و ...منتشر شده و این در حالی است که آن ها مدعی حرفه ای گری هستند و معمولاً شعار صداقت در فعالیت رسانه ای را سر می دهند اما در عمل رفتار دیگری دارند.

وی با اشاره به این که وظیفه ما در راستای عمل به تکلیف جهاد تبیین، روشنگری با بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی است، افزود: تأثیرپذیری برخی از هموطنان ما به خصوص در میان بچه های دهه هشتادی از اخبار دروغ رسانه های دشمن نشان دهنده آن است که ما در راستای آموزش سواد رسانه ای در بین نسل جدید، کم کاری ها و ضعف هایی داشته ایم که باید آن ها را پذیرفته و در مقام جبران ضعف ها و نقص ها برآییم.

این مدرس و فعال رسانه ای همچنین گفت: بی‌شک اگر سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی جامعه از جمله نسل جدید ارتقا پیدا کند، بخش قابل توجهی از حوادث تلخی که این روزها و هفته ها شاهدش بوده ایم به خصوص در حوزه امنیت روانی و عمومی جامعه پدید نمی آمد.

وی بیان داشت: سواد رسانه‌ای کمک می کند که مخاطب در برابر رسانه منفعل نباشد، بلکه رفتارش در مواجهه با پیام و محتوای رسانه ای، هوشمندانه و فعالانه باشد. در واقع سواد رسانه‌ای به ما کمک می کند که پذیرش بدون اندیشه نداشته باشیم، به این معنا که قرار نیست هر چیزی را که هر رسانه می‌گوید، بپذیریم و تحت تأثیر آن قرار گیریم.

یوسف پور در خاتمه ابراز امیدواری کرد: فتنه اخیر که به تعبیر مقام معظم رهبری نباید در تحلیل آن از نقش دشمن و دست عوامل خارجی غفلت کرد، باعث شود تا ضمن تلاش برای حل مشکلات داخلی و نیز فراهم نبودن بستری برای شنیدن صحبت های مردم، در زمینه سواد رسانه ای نیز گام های بهتر و بیشتری برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha