پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1048012
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
زنان دلوار

حوزه / به مناسبت هفته وحدت و میلاد سراسر نور حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایش زنان بخش دلوار در جوار گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت هفته وحدت و میلاد سراسر نور حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایش زنان بخش دلوار امروز در جوار گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام فریدونی امام جمعه موقت بخش دلوار با اشاره به نقش زنان در برپایی دین اسلام و همراهی با پیامبر(ص) اظهار داشت: بزرگ بانوی جهان اسلام، حضرت خدیجه(س) از همان ابتدا هرچه داشتند در طبق اخلاص قرار داده و نقشی بی بدیلی در گسترش و ترویج اسلام ایفا نمود.

وی افزود: بعد از آن، حضرت زهرا(س) در کنار امیر المومنین(ع) نقش به سزایی در کمک به ترویج معارف دین، ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از ولایت و دین تا سر حد شهادت داشته‌اند و بعد از حضرت امیر(ع) نیز در زمان امام حسین(ع) نقش بارز، بی بدیل، بی نظیر و اساسی حضرت زینب(س) در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و امام حسین(ع) داشتند.

وی افزود: اگر افشاگری، رجز خوانی و خطبه‌های غرَای حضرت زینب(س) در شام و در نزد یزید و یزیدیان نبود، همه این‌ها به فراموشی سپرده می‌شد و لذا اینجاست که نقش بی‌بدیل حضرت زینب(س) مشخص می‌شود که صحنه کربلا را زنده نگه داشتند.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) اگر تا به امروز زنده است و همه ما به عنوان عاشقان امام حسین(ع) بر عقیده خود مستدام هستیم، به واسطه تلاش‌ها، رشادت و قیام پیامبر گونه حضرت زینب(س) بوده است.

حجت الاسلام فریدونی افزود: همیشه در تاریخ، نقش بانوان و زنان از صدر اسلام تا مقاطع بسیار مهم و بعد از آن بسیار موثر و پررنگ بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین منطقه تنگستان و بخش دلوار موضوع مغفول مانده، حمایت شیر زنان این منطقه و دیار است که با پشتیبانی‌های خود و روحیه دادن به سردار بزرگ مبارزه با استعمار و یاران ایشان سهمی بزرگی در شکست هیمنه استعمار پیر انگلیس در تاریخ این خطه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی نیز قطعا نقش زنان بی‌نظیر بوده است، گفت: زنانی که به فرمان امام(ره) به میدان آمدند و در خیابان‌ها قیام کردند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و حتی شهدای بسیاری را در این مسیر تقدیم اسلام کردند و دوشا دوش مردان و برادران خود راه مبارزه را ادامه دادند و رژیم طاغوت را سرنگون کردند.

امام جمعه موقت دلوار با اشاره به فتنه‌ها و اغتشاشات روزهای اخیر، خاطر نشان کرد: در تمامی عرصه‌ها و فتنه‌هایی که دشمنان قسم خورده این مملکت، مایوس شدند، نقش بی بدیلی را زنان انقلابی و مسلمان ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه دشمن شبانه روز سرمایه گذاری می‌کند، نقشه می‌ریزد و امپراطوری رسانه‌ای را راه انداخته‌اند و تشویق و تبلیغ می‌کنند تا بتوانند زنان و دختران ما را از این عرصه خارج کنند، اما با وحدت، انسجام، بصیرت و معرفتی که زنان جامعه اسلامی ما داشته‌اند بارها دشمنان را مایوس کرده‌اند.

حجت الاسلام فریدونی خاطرنشان کرد: باید روی بصیرت و معرفت خود بسیار کار کنیم، در این فتنه‌هایی که گاهی آنقدر فضا غبار آلود می‌شود که خواص جامعه در این گرد و غبارهای فتنه مسیر حقیقت و هدایت را گم می‌کنند و در مسیر دشمن خواسته یا ناخواسته قرار می‌گیرند آنچه که می‌تواند کمک کند و ما را نجات دهد، بصیرت و معرفت و شناخت در سایه ولایت مداری و ولایت پذیری است و گوش به فرمان ولی زمان خود بودن است.

به گزارش حوزه، در پایان این مراسم بیانیه‌ای در محکومیت اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha