یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کارگاه نقد موسیقی ویژه مبلغین معراج در عصمتیه بانوان اهواز

به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص)، میلاد امام صادق(ع) و هفته وحدت کارگاه نقد موسیقی برای مبلغین معراج در عصمتیه بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص)، میلاد امام صادق(ع) و هفته وحدت کارگاه نقد موسیقی برای مبلغین معراج باحضور کارشناس مربوطه حجت الاسلام بندری در عصمتیه بانوان برگزار شد.

در کارگاه نقد موسیقی برای مبلغین معراج استان خوزستان ۷۳ نفر شرکت کردند که پیرامون تهاجم فرهنگی و تأثیر مستقیم موسیقی بر روح و روان دانش آموزان در چندین جلسه آموزش هایی را فرا می‌گیرند.

در جلسه نخست این کارگاه موضوعاتی از جمله "تشخیص موسیقی حلال از حرام"، "آسیب های عاطفی موسیقی بر روی دخترها" مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این کارگاه فارغ التحصیلان حوزه علمیه هستند که بعداز مصاحبه به آنها حکم داده می‌شود و در مدارس حضور پیدا کرده و به تبلیغ می‌پردازند.

در این کارگاه حجت الاسلام بندری کارشناس موسیقی با اشاره به این‌که اولین دشمنی که خدا در قرآن معرفی می کند، ابلیس است، اظهار داشت: شیطان در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، ماهواره، اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و رمان‌ها ‌ در حال فعالیت است.

وی با اشاره به کنترل ورودی‌های خیال توسط فیلم، ماهواره، اینترنت، بازی رمان‌ها، موسیقی، ادامه داد: موسیقی هیچ وقت اجازه نمی دهد انسان وارد مرحله عقل شود.

حجت الاسلام بندری با اشاره به موسیقی به معنای فن ترکیب اصوات، خاطرنشان کرد: بین موسیق و غنا تفاوت وجود دارد. موسیقی توسط ابراز موسیقی ثبت اما غنا از طریق حنجره تولید می شود.

کارشناس حوزوی به تشریح انواع موسیقی در دنیا پرداخت و افزود: "موسیقی رقص آور"، "موسیقی های غمگین و ایستاده کننده"، "موسیقی های جنسی"، "موسیقی های خشن"، "موسیقی های نشاط آور" و "موسیقی آرام بخش" از جمله انواع موسیقی هستند.

وی پیرامون دختر اسلامی و دختر شیطانی بیان کرد: در دختر شیطانی، موسیقی یک سیستم شیطانی است که به صورت حرفه ای کار می کند و او را بی هویت و کافر می کند اما در دختر اسلامی در قرآن ۳۵ ویژگی مومن را برای او بیان می کند. ابتدا به دختر هویت بخشی می کند. دختر ۲۴ ویژگی دارد ۹ زیبایی و عواطف آن ۱۳ لایه دارد.

این برنامه هم که متبرک به پرچم حرم مطهر حضرت ابا الفضل العباس(ع) بود با پخش مولودی و جشن میلاد و پذیرایی از میهمانان به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • درس IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    زندگی عاری از آلات لهو (موسیقی) که در حیات معصومان علیهم السلام شاهدیم، درسی بزرگ برای همه پیروان أهل بیت عصمت و طهارت علیهم أفضل صلوات المصلین است.
  • آوای پرواز IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    صوت قرآن کتاب زندگی، روح پرور است، خداوند توفیق هماره مرحمتمان بدارد.
  • جان بخش IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    خوشا بانگ قرآن و آهنگ آن=که جان و روان را کند شادمان
  • وصیت لقمان حکیم IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    لقمان عليه السلام ـ في وَصِيَّتِهِ لاِبنِهِ ـ : لا تَسمَعِ المَلاهي؛ فَإِنَّها تُنسيكَ الآخِرَةَ ، ولكِنِ احضُرِ الجَنائِزَ ، وزُرِ المَقابِرَ ، وتَذَكَّرِ المَوتَ وما بَعدَهُ مِنَ الأَهوالِ ؛ فَتَأخُذَ حِذرَكَ. حديث لقمان عليه السلام ـ در سفارش به فرزندش ـ : به آلات لهو و لعب ، گوش مكن ؛ زيرا كه اينها آخرت را از ياد تو مى برند ؛ بلكه در تشييع جنازه ها شركت كن ، به زيارت قبور برو و مُردن و هول و هراس هاى پس از آن را ياد كن تا همواره هشيار و آماده باشى.
  • مهدی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    تا کی مبارزه بی هدف با موسیقی؟ تا کی علم ستیزی تا کی تکنولوژی ستیزی...قرآن همش موسیقیه اذان موسیقیه اولین کار پیامبر بعد از حکومت اذان بلال بوده...ادعیه همشون ریتمیک و موسیقی داره در بهشت به موسیقی اشاره شده و هزاران دلیل دیگه یه مشت احمق شدن روشنفکر
    • همیشه IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      تا دنیا دنیاست، جنگ خیر و شر هست. مشکل شما این است که همه رو با یک چشم می بینی. قرآن، اذان و همه آنچه مورد تایید شرع باشد روی چشم. اما آلات لهوی هر اسمی می خواهی رویش بگذاری لهوی است، سمه و نام موسیقی تبریر و تحسینش نمی کنه.