جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز

حوزه/ آیین عمامه‌گذاری طلاب  مدرسه علمیه الغدیر اهواز با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی خوزستان و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با حضور آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، مسئول مدرسه علمیه الغدیر، حجت الاسلام و المسلمین آل‌طیب، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع)، و جمعی از شخصیت‌های حوزوی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه مداح اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، مسئول مدرسه علمیه الغدیر اهواز ضمن تبریک میلاد پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، اظهار داشت: در روز ولادت حضرت محمد(ص) قضایای نادری در مکه و ایران اتفاق افتاده است که از جمله ی آن اتفاقات، شکستن طاق کسری‏ و فرو ریختن چهارده کنگره از آن قصر و خاموش شدن آتشکده‏ های فارس در ایران و ریختن بت ها به روی زمین و نورانی شدن شهر در مکه بود که همگی این اتفاقات برای مهیا کردن اذهان عمومی برای بعثت پیامبر بوده است.

وی، افزود: یکی از تفسیرهایی که برای فرو ریختن چهارده کنگره از ایوان عظیم کاخ مدائن شده است که با آیات و روایات نیز قابل اثبات است این است که چهارده قرن بعد بنای ظلم شاهنشاهی، با انقلاب اسلامی در ایران از بین می رود که الحمدلله شاهد آن بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا أَمْثالَکُمْ» بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بار دیگر اسلام محمدی اصیل را که غبار آلود و مورد تحریف قرار گرفته بود را به جهانیان عرضه کرد و ما مردم ایران وظیفه داریم به وظایف و تکالیف خود در برابر اسلام عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: امام صادق(ع)، اولین حوزه علمیه را بنا نهاد و حوزه های علمیه امروزی نیز اقتباسی از همان مکتب امام صادق(ع) است. الحمدلله امروزه به برکت امامین انقلاب، مراجع تقلید و خون شهدا حوزه های علمیه حیاتی دوباره پیدا کرده و هزاران مبلغ دینی در آنها در حال تحصیل و علم آموزی هستند.

عضو مجلس خبرگان در پایان به ارائه گزارشی از اقدامات مدرسه علمیه الغدیر اهواز پرداخت.

در بخش دیگر این مراسم، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، اظهار داشت: پوشیدن لباس روحانیت یکی از نعمت های الهی بر بندگان صالح اوست که باید قدر آن را دانست و حقش را ادا کرد.

در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه الغدیر اهواز، علاوه بر طلاب این مدرسه، طلبه‌هایی از چند مدرسه علمیه دیگر نیز ملبس به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha