سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
صالح

حوزه/ قرآن به روح انسان آرامش می بخشد چون متصل به یک منبع لایزال الهی، و منشا عزت، قدرت، نورانیت، دانایی و سایر کمالات است و آن اضطراب ها و نگرانی های درونی در ارتباط با قرآن کریم تبدیل به آرامش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان ظهر امروز در جمع طلاب این نمایندگی با بیان اینکه قرآن انسان را به سمت اتکا به خداوند متعال و سایر خلقیات سوق می‌دهد، ادامه داد: طهارت، خشوع و تدبر لازمه حضور در محضر قرآن کریم است. قرآن به روح انسان آرامش می بخشد چون متصل به یک منبع لایزال الهی است و منشا عزت، قدرت، نورانیت، دانایی و سایر کمالات است و آن اضطراب ها و نگرانی های درونی در ارتباط با قرآن کریم تبدیل به آرامش می شود؛ بنابراین با یک تسلیم و روح اعتماد انسان ساز باید در محضر قرآن کریم حاضر شد.

وی ابراز کرد: امروز نرم افزارهای موبایلی پرکاربرد با موضوع قرآن کریم در دسترس می باشد و در واقع کار برای پژوهشگران و علاقه مندان به مطالعه و انس با قرآن کریم بسیار ساده شده است.

عضو هیئت علمی المصطفی(ص) اضافه کرد: ممارست به قرآن کریم بسیار مهم است و اهل بیت(ع) بسیار با قرآن مانوس بودند. در بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی آمده است‌ که من قرآن را حفظ نکردم بلکه بر اثر مراجعات مکرر و استمرار در مطالعه آن، کتاب وحی را حفظ شدم ؛ این اثر موانست و مطالعه دائمی قرآن است.

وی به مناسبت ایام ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم تصریح کرد: هجرت تمدن ساز و گفتمان ساز آن حضرت موجب هجرت صدها هزار نفر از عاشقان اسلام ناب به شهر قم شد، چون این هجرت برای خدا بود.

این نشست به همت مجتمع آموزش عالی برادران نمایندگی المصطفی در خراسان در ادامه سلسله جلسات کلاس درس تفسیر کاربردی قرآن کریم با هدف انس طلاب با قرآن و با موضوع «موانع تربیتی ترک بسم الله و نکاتی پیرامون عبارات الرحمن، الرحیم و آیات ابتدایی سوره مبارکه حمد» با حضور طلاب در نمازخانه ساختمان ستاد نمایندگی جامعة المصطفی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha