جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
13 آبان

حجت الاسلام عابدی گفت: جهاد تبیین به این معنا است، افرادی که در جامعه دارای نفوذ کلام هستند، وارد میدان جهاد تبیین شوند، چرا که امروز حساسیت کار برای مربیان و معلمین بسیار بیشتر از ابتدای انقلاب است.

حجت الاسلام حسن عابدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به ایجاد و تقویت روحیه استکبارستیزی و تبدیل آن به فرهنگ توسط حضرت امام(ره) در مردم ایران اظهار داشت: این روحیه فرهنگی است که توسط امام راحل در مردم به وجود آمد و انقلاب شد.

وی با بیان اینکه برای بقای انقلاب علت مبقیه نیز باید زنده بماند، گفت: روحیه ای که امام(ره) در مردم ایجاد کرد یک انقلاب فرهنگی بود و تا زمانی که روحیه استکبار ستیزی در بین مردم وجود دارد این انقلاب می تواند ادامه داشته باشد، براین اساس باید روحیه استکبارستیزی هم چنان در مردم ادامه یابد.

استاد حوزه افزود: هر روزی که روحیه استکبار ستیزی از بین برود، روز مرگ انقلاب می رسد، لذا ضرورت دارد فرهنگ استکبارستیزی به نسل جدید آموخته شود تا آنها بتوانند از انقلاب پاسداری کنند و انقلاب تداوم یابد.

حجت الاسلام عابدی با تاکید بر انتقال ظرفیت ها و واقعیت های انقلاب و نظام اسلامی به نسل جوان و نوجوانان دهه هشتادی، تصریح کرد: جهاد تبیین به این معنا است، افرادی که در جامعه دارای نفوذ کلام هستند، وارد میدان جهاد تبیین شوند، چرا که امروز حساسیت کار برای مربیان و معلمین بسیار بیشتر از ابتدای انقلاب است.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به این که فضای مجازی دائما در حال بمباران افکار و ذهن ها است، یقینا باید افرادی باشند تا بتوانند آن را خنثی کنند، یکی از بسترهای مهم در این زمینه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها هستند.

استاد حوزه به لزوم طرح بحث های مهم کشور در کنار تدریس مباحث درسی و علمی برای دانش آموزان و دانشجویان توسط اساتید و معلمان اشاره کرد و افزود: اساتید غیر از آن که باید مسائل علمی را برای دانش آموز و دانشجو تدریس کنند لازم است به موضوعاتی چون حیات و هویت انقلاب، حیات جامعه و اصالت ایران نیز بپردازند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که ایران را حذف یا تجزیه کنند، گفت: بیان و تحلیل مسائل کشور علاوه بر مسائل علمی و درسی توسط مربیان و معلمان باعث می شود نسل نوجوان و جوان قادر باشد در مقابل هجمه هایی که در فضای مجازی وجود دارد دفاع کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha