یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدرس حوزه خواهران استان مازندران گفت: اگر خودآگاهی نباشد تفکر خلاّق، ارتباط موثر و مهارت انتخاب، اثر مفید ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سهیلا اسکندری، در نشست طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس با اشاره به موضوع "خودآگاهی" بیان کرد: بخشی از مشکلات ما در بحث زنان، به عدم شناخت و نا آگاهی به نقش و جایگاه آنان برمی گردد؛ چرا که اگر خودآگاهی نباشد تفکر خلاق، ارتباط موثر و مهارت انتخاب، اثر مفید ندارد.

وی تصریح کرد :خودآگاهی شامل ابعاد اجتماعی، عرفانی، معنوی، جسمانی، شناختی و هیجانی بوده که کنترل هر کدام از این موارد، جز در سایه شناخت درست آن ها محقق نمی شود.

خانم اسکندری افزود: در بعد هیجانی، زمانی انسان دچار برخورد ناصحیح می شود که نسبت به هیجانات خود شناخت کامل نداشته باشد، در نتیجه قادر به مهار هیجانات خود نبوده و نارضایتی از خود و دیگران از جمله نتایج آن می باشد.

مدرس حوزه خواهران اظهار کرد: انسان در بعد اجتماعی، به دو تیپ شخصیتی درون گرا و برون گرا تقسیم می شود؛ از صفات افراد درون گرا، زندگی کردن برای خود، قرار گرفتن در مرکز توجه، داشتن حُسن ظن، داشتن حساسیت بالا و از خصوصیات افراد برون گرا، زندگی کردن برای دیگران، حساسیت پایین، صحبت زیاد با صدای بلند، حواس پرتی و غیره ... است؛ آگاهی به این گونه ویژگی ها، سبب شناخت خود و دیگران و در نتیجه کاهش رنجش خاطر همه است که این ها جز در سایه خودآگاهی، انجام نخواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha