پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
البرز

حوزه/ به منظور همکاری بیشتر، هم افزایی و نیل به اهداف مشترک و تخصصی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، تفاهم نامه همکاری بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، روز گذشته حجت الاسلام امید کولیوند دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با حضور در دفتر مرکز رسیدگی به امور مساجد، با حجت الاسلام کمالی دهقان رئیس این مرکز دیدار کرد.

در این دیدار که به منظور همکاری بیشتر، هم افزایی و نیل به اهداف مشترک و تخصصی دو نهاد در عرصه امر به معروف و نهی ازمنکر، تفاهم نامه‌ای بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مرکز رسیدگی به امور مساجد منعقد شد.

حجت الاسلام کمالی دهقان با اشاره ضرورت توجه به فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: تبیین و شناسایی معروفات و آموزش شیوه‌های مطالبه‌گری در سطح مساجد، امری مهم و ضروری است.

وی همچنین بر اجرای دقیق و سریع مفاد تفاهم نامه تأکید کرد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام کولیوند با اشاره به جایگاه و نقش محوری مساجد در ترویج فرهنگ " بی تفاوت نباشیم"، گفت: هدف اصلی این پویش، ایجاد حساسیت آحاد جامعه در برابر منکرات و آسیب های اجتماعی، پرورش ایده و خلاقیت در میان آحاد جامعه برای یافتن راهکار و روش‌های نوین و موثر امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ مطالبه‌گری مردم در جامعه است.

وی افزود: فعالسازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد گامی مهم در تحقق این موضوع است.

لازم به ذکر است: محورهای تفاهم نامه به شرح ذیل می‌باشد:

۱-همکاری‌های آموزشی به جهت رشد و ارتقاء ائمه جماعات مساجد و هیئات امنا، در دو محور آموزش مبانی و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر

۲-عضویت درشوراها، کمیسیون‌ها، هیئت‌ها و کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی دو مجموعه

۳-تشکیل و فعالسازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد استان البرز

۴-همکاری‌های فرهنگی-تبلیغی در جهت نشر و گسترش اندیشه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر

انتهای پیام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha