چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
یادواره شهدای عشایر عرب کرخه نور شهرستان هویزه

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای کرخه نور نماد مظلومیت و شجاعت شهدای عرب خوزستانی هستند، گفت: عشایر عرب خوزستان همیشه در خط مقدم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم گرامیداشت شهدای عشایر عرب کرخه‌نور با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار شهرستان هویزه، فرماندهان نظامی شهرستان هویزه، خانواده شهدا و عموم شهروندان شب گذشته در یادمان شهدای کرخه نور شهرستان هویزه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم عشایر عرب خوزستان، اظهار داشت: این شهدا، مقابل دشمن ایستادند و جان خود را برای شهادت در مسیر خداوند تقدیم کردند.

وی افزود: حضور پیر و جوان و زن و مرد در این همایش یک بشارت و یک پیام برای دنیا دارد و آن این است که تمامی مردم ما از کوچک و بزرگ، زن و مرد، عشایر، بسیج و نیروهای نظامی همه در خط بیعت با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم و همچنان بر این عهد هستیم، همچنانکه شهدای ما نیز بر این عهد بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای کرخه نور نماد مظلومیت و شجاعت شهدای عرب خوزستانی هستند، گفت: عشایر عرب خوزستان همیشه در خط مقدم بودند و در جنگ جهانی اول وقتی انگلیسی‌ها، خوزستان را اشغال کردند و ندای جهاد از سوی مرجعیت شیعه در نجف اشرف رسید، عشایر عرب خوزستانی کمر همت را بستند و به ندای مرجعیت لبیک گفتند و با دست خالی مقابل دشمن مسلح ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: در همین قضایای اخیر که برخی از جوانان فریب توطئه دشمن را خوردند، با وجود فراخوان دشمن، مردم عرب خوزستان به اسلام و انقلاب اسلامی خیانت نکردند، چون این مردم در مکتب امیرالمؤمنین(ع) تربیت شدند و دختران ما نیز در فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی پرورش پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ادامه داد: زنان و مردان ما در مقابل کشف حجاب رضاخانی ایستادند و حاضر شدند به عنوان اعتراض از منطقه هویزه و خرمشهر و دشت آزادگان هجرت کنند.

وی تصریح کرد: شهدای کرخه نور در محاصره دشمن بعثی بودند، اما تسلیم اشغالگران نشدند و در شرایط سخت با حفظ ارتباط خود با ارتش و سپاه، خلبان ایرانی را در خانه‌های خود پنهان کردند و وقتی که اشغالگران از فعالیت‌های جهادی آنان آگاه شدند، ۲۸ نفر از مردان آنها به همراه خلبان را در ۱۸ آبان ۱۳۵۹ به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha