شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دہلی میں اسلامی جمہوریہ ایران کی سفارتخانہ اور ایران کلچرل ہاؤس کے اشتراک سے کانفرنس منعقد

حوزه/ رئیس مجلس علمای هند اظهار داشت: کسانی که به حرم شاه چراغ حمله کردند از حیوان بدترند و کسانی که در مقابل این حمله ساکت نشسته اند نیز در این حمله شریک هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند مراسم بزرگداشت شهدای حرم حضرت شاهچراغ در مرکز فرهنگی اسلامی هند برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی رئیس مجلس علمای هند در این مراسم اظهار داشت: کسانی که به حرم شاه چراغ حمله کردند از حیوان بدترند و کسانی که در مقابل این حمله ساکت نشسته اند نیز در این حمله شریک هستند.

وی در ادامه گفت: هندوها این حمله را محکوم می کنند اما جای تأسف است که عربستان سعودی در قبال چنین حادثه فجیع سکوت کرده اند.

تارلوچان سینگ، رئیس سابق کمیسیون اقلیت ملی و عضو سابق پارلمان هند هم بیان داشت: داعش در حرم حضرت شاه چراغ جنایاتی انجام داده است که مایه ننگ بشریت است و من این حمله را محکوم می کنم.

پروفسور اختر الواسع قائم مقام سابق وزارت اقلیت های هند نیز در این مراسم گفت: داعش، خوارج عصر جدید هستند، آنان قبلاً در جنگ نهروان سعی داشتند اسلام را بدنام کنند و امروز هم همین کار را می کنند. آنان در تلاش هستند که ریشه های اسلام سست شود. ما اقدامات آنها را به شدت محکوم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب رشید رضوی خطیب و روحانی برجسته هندی نیز اقدامات تروریستی در ایران را محکوم کرد و اظهار داشت: مسلمانان در برابر چنین اقدامات وحشتناکی سکوت خود را بشکنند که اگر چنین نشود ما همچنان مورد حمله قرار خواهیم گرفت. ما به شهدای حرم حضرت شاهچراغ ادای احترام می کنیم.

دکتر ایرج الهی سفیر ایران در هند هم در گفتگو با خبرنگاران گفت: همه شما از حمله در شیراز آگاه هستید. این حمله توسط گروه تروریستی داعش انجام شده است. این حمله ای است که بشریت را شرمنده کرده است.

وی اظهار داشت: ایران به صورت مداوم از طریق تروریسم مورد ظلم قرار گرفته است. امروز در ایران این اتفاق افتاده است، فردا ممکن است در هر کشوری اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که امروز در مرکز فرهنگی اسلامی هند گرد هم آمده ایم.

وی افزود: برخی رسانه ها ادعا کردند در ۴۸ ساعت آینده حمله ای به ایران صورت خواهد گرفت. اصلاً اینطور نیست. برای آگاهی دقیق از اوضاع و شرایط ایران به جای رسانه های غربی شبکه های رسمی ایران را دنبال کنید. ایران برای حمله اقدام نمیکند اما اگر کسی به او حمله کند، می تواند جواب دندان شکنی بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یحیی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    باید تاسف خورد برای کشوری که خانه خدا وقبلگاه مسلمانان درآنجا قرار گرفته به حرمت خانه خدا وبه احترام پیامبر خدا با درد ودل مسلمانان جهان ابراز همدردی کنند وبرعکس نمک بر زخم مسلمانان می‌ریزند عربستان وحامیان وهابی آنان با تاسف فراوان این کشور بزرگ مسلمانان منطقه حامی داعش ووجود آوردن امریکاه وعربستان با پول های نفتی ملت مسلمان خودداری را بوجود آوردند برعلیه مسلمانان سوریه وعراق وایران و افغانستان کشور عربستان شریک تمام جنایت های امریکاه وانگلیس وبقیه شیاطین زمان هستند مگر خدا به نابودی آنان کمک کند