شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ائمه جمعه بیجار

حوزه/ ائمه جمعه اهل سنت و تشیع بیجار با انتشار پیام مشترکی بر حفظ انسجام برادران سنی و شیعه در مقابل آشوبگران و اغتشاشگران تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام علی خورشیدی؛ امام جمعه بیجار و ماموستا لقمان محمدیان؛ امام جمعه اهل سنت این شهرستان امروز با صدور پیام مشترکی بر حفظ انسجام برادران سنی و شیعه در مقابل آشوبگران و اغتشاشگران تاکید کردند.

در متن این پیام آمده است:

با عرض تسلیت مجدد هتک حرمت ساحت نورانی و مضجع شریف حضرت احمد بن موسی (ع) و شهادت و مجروح شدن چندین شخص از هم وطنان شریف میهن اسلامی خدمت حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا و أرواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)، نائب بر حقش حضرت آیة الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی) و ملت شهیدپرور ایران اسلامی به ویژه خانواده دل آزرده و صبور این شهداء والامقام ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای زحمت کش نظامی، انتظامی و امنیتی در شناسایی و دستگیری عوامل اجرایی اقدام تروریستی اخیرالذکر اینجانبان امامین جمعه شیعه و سنی شهرستان بیجار به همه افرادی که عامدانه و یا به صورت غیرعمدی در آشوب های اعتراض آمیز به انحاء مختلف شرکت داشته اند از طرف مردمان شهیدپرور و غیور کهن دیار گروس یک صدا متذکر می شویم که تفکر تکفیری وهابیت در سلسله اقدامات ددمنشانه استکبار جهانی همچنان محکوم بوده و به وضوح، حرمت نفوس و عظمت شعائر اسلامی در تمامی مذاهب اسلامی بلااستثناء به عنوان اصل مسلم و بدیهی دین انور اسلام است.

تلقی فساد فی الارض از قتل نفس دیگری به حکایت قرآن کریم و دلالت آن بر قتل جمیع مردمان مانع از ریختن به ناحق خون دیگری است چه رسد به کودکان و خردسالان پاک و معصومی که در این حادثه شهید یا مجروح شدند.

از این حیث این قبیل اقدامات تروریستی منبعث از احکام مردود وهابی گری در تباین آشکار با دستورات اسلام بوده و به هیچ وجهی نمی توان این چنین اعمالی را در فریقتین توجیه کرد.

از طرفی می توان این گونه استنباط کرد که اگر دشمن خیال تسلط بر این مملکت را برای خود امکان پذیر محسوب نماید هیچ کس را اعم از پیر و جوان، مرد و زن، بزرگسال و خردسال و نخبه و نونهال را زنده نخواهد گذشت.

علی هذا، با قدردانی از تلاش های بی وقفه حافظان امنیت و یادآوری شهدای والامقام مدافع حرم و در راس آنان شهید سرافراز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جملگی بر این نکته تاکید می نماییم که شیعه و سنی در کنار هم و با حفظ وحدت بر خلاف برخی نغمه های ناسنجیده در این شرایط افزون بر محکومیت هر گونه سخنان اختلاف افکن و وحدت شکن اعلام مینماییم که بالجمله در برابر دشمنان قسم خورده حکومت جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی (ص) تا آخرین نفس می ایستیم و از مواضع انقلابی و دینی خود کوتاه نخواهیم آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha