دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سیدمحمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج گفت: جهاد تبیین راه چاره مقابله با رسانه‌های دشمن است، در طول دو سال گذشته ایران و جبهه مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه‌های مختلف به چالش کشیده‌اند که نشان دهنده ایران قوی است و به کوری چشم دشمنانش از این قوی‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: امیدواریم به دنبال این حوادث، بند زبان عده‌ای که سالیان طولانی از دین و ارزش‌های دینی گفتند و از سیاست‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب گفتند، باز شود و کلامی در دفاع از قرآن، ولایت، حجاب، عفاف، مسجد، مردم و ارزش‌های دینی الهی بیان کنند.

وی افزود: در استان البرز به بعضی‌ها می‌گویم چرا حرف نمی‌زنید، بیانیه نمی‌دهید و دفاع نمی‌کنید که می‌گویند، اطرافیان نمی‌پذیرند، که نشان می‌دهد اسلام و انقلاب مظلوم است ولی به فضل پروردگار این انقلاب مقتدر است و روسیاهی برای عده‌ای در این جریان ثبت شد.

وی با تأکید بر اینکه برای ما صحبت‌های امامین انقلاب فصل الخطاب و راهگشا است، گفت: امام‌(ره) پیش بینی‌های درستی از اوضاع و رفتارهای قدرت‌ها داشتند، بطوریکه قبل از فروپاشی شوروی خبر از بین رفتن کمونیسم و افتادن در دام غرب را دادند، در حالیکه هنوز خبری نبود ولی ایشان خبر دادند با فرستادن سفیر، هشدار دادند.

امام جمعه کرج یادآور شد: امام راحل(ره) از روزهای اول بر توجه به امنیت مردم تأکید داشتند و لذا دستور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را دادند و لذا با این تفکر و تشکیلات بود که مردم از ارزش‌هایش دفاع کردند و تا امروز نیز در مسایل مختلف، جانانه وارد میدان شده و از انقلاب و اسلام دفاع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از روزهای اول انقلاب، عده‌ای، مردمی که با آن‌ها همراهی نمی‌کردند را دعوت به اغتشاش و براندازی می‌کردند که در سال ۱۳۶۰، عده‌ای مسلح شدند و اقدام به جنگ‌های داخلی و خیابانی کردند و ۱۷ هزار نفر زن و کودک و جوان بیگناه را ترور کردند، که امروز نیز همان مسیر را با اغتشاش و شلوغ کاری طی می‌کنند و فضا را برای اقدامات تروریستی مهیا می‌کنند.

وی اظهار داشت: امام راحل در خصوص بسیج مستضعفین بیاناتی دارند که باید بازخوانی شود و اگر کوتاهی در این زمینه وجود دارد، لازم است تا جبران شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۷ در پیامی به بسیجیان فرمودند «اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش الهی خواهند سوخت و فرمودند بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد بسیج ۲۰ میلیونی، سقوط در دام ابرقدرت جهانی را در پی‌خواهد داشت و امروز یکی از تشکل‌ها باید بسیج دانشجو و طلاب باشد تا در مراکز خود از انقلاب و اسلام دفاع کنند».

تفکر مقاومت با تشکیل هسته‌های مقاومت در دنیا جاافتاده است

امام جمعه کرج ادامه داد: امام در ادامه سخنان خود فرمودند «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت اسلامی باشند، زیرا بسیج فقط منحصر به ایرانی اسلامی نیست، بلکه باید هسته‌های مقاومت در تمام جهان به وجود آید و در مقابل شرق و غرب ایستاد».

وی گفت: امروز این هسته‌ها به عنوان هسته‌های مقاومت با عناوین گوناگون شکل گرفته و تفکر مقاومت جا افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، «بیشتر مردم ایرانی بسیجی هستند که دلیل شکست دشمن همین است و حرکت نباید سست شود و جهت حرکت نباید اشتباه شود و جهت حرکت به سمت استکبار و مقابله با آن‌ها است».

وی تصریح کرد: در ادامه رهبر معظم انقلاب فرمودند، «بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است و مسئولیت مجموعه بسیج، پاسداری از هویت ملی و دینی و حضور در میدان‌های نیاز انقلاب از جمله اقتصادی، فرهنگی و نظامی است».

امام جمعه کرج به دلایل دشمنی با بسیج اشاره کرد و گفت: بسیجیان را در خیابان‌ها می کشند و ناسزا می‌گویند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بیان داشتند «ابراز دشمنی با بسیج، یعنی ابراز دشمنی با مجاهدت، تلاش، نشاط و کار در تمام عرصه‌ها که خیلی از آرزومندان ناکامی این ملت، از بسیج ناراحت هستند و هر کس آرزومند ناکامی ملت است، از حضور بسیج ناراحت است زیرا بسیج اجازه نمی‌دهد، کاری از دست برود و لذا تمام حاسدان و دلبستگان به خارج و دشمن از بسیج خوشش نمی‌آید».

امام جمعه کرج به بخش دیگری به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد که فرمودند «انکار بسیج، انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است و بی‌احترامی به آن، حرکتی نابخردانه و خائنانه است و تا زمانی این کشور به امنیت احتیاج دارد، یعنی همیشه به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است که می‌خواهند این تفکر را بگیرند».

تفکر مقاومت و بسیج با انقلاب به دنیا آمد

نماینده ولی فقیه در استان البرز تأکید کرد: این تفکر با انقلاب به دنیا آمد و بسیجی یعنی هر جا انقلاب و مردم نیاز داشتند، حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه عملیات ادراکی دشمن در این سال‌ها و ماه‌های اخیر زیاد گفته می‌شود، افزود: اگر در بیانات رهبرمعظم انقلاب توجه شود، فرموده‌اند که دشمن با فشار اقتصادی و عملی می‌خواهد ملت ایران را به ستوه بیاورد که در توضیح این مطلب باید گفت، اتاق جنگ رسانه‌ای دشمن در کنار دشمنی‌های اقتصادی و امنیتی که داشت اقدامات جدید با شگردهای جدیدی شروع شده که باید توجه بیشتری نسبت به آن شود.

امام جمعه کرج یادآور شد: دوران ریاست جمهوری ریگان در اوایل انقلاب، رییس اطلاعات فرانسه برای مبارزه با ایران و انتخاب نوع جنگ به ریگان گفت، «پیشنهاد می‌کنم آنچه را که من عملیات پشه مالاریا نامیده‌ام این عملیات را برعلیه ایران شروع کنید، چون پشه مالاریا اگر چه نمی‌تواند حریف خود را بکشد ولی خواب و خوراک را از او گرفته و ناآرام کرده و به خود مشغول می‌کند»

وی با بیان اینکه آن‌ها از ابتدای انقلاب می‌خواستند ما آرامش نداشته باشیم، تصریح کرد: جو بایدن رییس جمهور کنونی آمریکا نیز با مشورت صهیونیست‌ها عملیات مرگ با هزار ضربه چاقو مطرح کرد، که ایران را با هزار ضربه چاقو بکشد، که این طرح می‌گوید توان براندازی نظام ایران را با یک عملیات نداریم ولی با یکسری سلسله عملیات بر پیکره ایران، ضربات متعدد وارد کنیم تا به خود مشغول شده و قوای او تحلیل رفته و دچار ضعف و مرگ شود که در این طرح، تلاش بیشتر استفاده از رسانه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: اگر در بُعد ادراکی و ذهنی مشغول باشیم و موقع تصمیم گیری عزم و اراده لازم را نداشته باشیم، توجه ما از توان و اراده‌مان منحرف خواهد شد.

وی افزود: همه ما مردم و مسئولان برای مقابله با سه هدف با روش هزار ضربه چاقو آمادگی لازم را برای گذر از این مرحله باید داشته باشیم، زیرا با بمباران اطلاعات راست و دروغ، در سطوح مختلف دچار مشکل ادراکی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آن‌ها با انبوه اطلاعات مردم و مسئولان را دچار حک ادراکی کرده و وقتی با نفوذ و اثرگذاری بر ادراک و باورهای مسئولان و مردم در جامعه مسیر حرکتی آن‌ها را به سمت امیال خود دستیابی و تغییر دادند، حک ادراکی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه در حک ادراکی حب و بغض افراد هم تغییر می‌یابد، گفت: وحدت و یکپارچگی قوای سه گانه برای وحدت مردم باید باشد، دشمن از امیدوار بودن مردم می‌ترسد و از اینکه ایران در مسیر درست پیشرفت همه جانبه قرار گیرد، واهمه دارد و خوف از این دارد که موفقیت‌های ایران در موضوعات مختلف تثبیت شود.

وی افزود: دفتر مدیریت جامعه اطلاعاتی آمریکا هر ساله گزارشی از تهدیدات آمریکا منتشر می‌کند و در اختیار کنگره آمریکا قرار می‌دهد که اگر گزارش اوریل سال ۲۰۲۱ را مطالعه کنید، مستقیم‌ترین و جدی‌ترین تهدیدات علیه آمریکا در سال ۱۴۰۱ علیه آمریکا را بیان می‌کند.

امام جمعه کرج بیان داشت: آنجا می‌گویند جمهوری اسلامی به پنج دلیل تهدید برای آمریکا است، که اول تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد، دوم فشار بین المللی را نسبت به مرکزیت خودش از بین می‌برد، زیرا آمریکا می‌داند ایران قوی است ولی این قدرتش خطری برای جامعه جهانی ندارد و لذا به دنبال ایران هراسی است.

جهاد تبیین راه مقابله با رسانه‌های معاند است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: جهاد تبیین راه چاره مقابله با این رسانه‌ها است، در طول دو سال گذشته ایران و جبهه مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه‌های مختلف به چالش کشیده‌اند که نشان دهنده ایران قوی است و به کوری چشم دشمنانش از این قوی‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: در دفاع از تمامیت کشور، گاهی جنگ در مرزهاست و گاهی برای دفاع از کیان کشور باید بیرون از مرزها جنگید و گاهی برای اینکه قدرت و استقلال خود را حفظ کنیم که شرایطی برای ایجاد نظام تک قطبی شکل بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: در اسناد امنیت آمریکا، سه کشور ایران، چین و روسیه از قدرت‌هایی نام برده شده که نظم آمریکا را در دنیا به چالش کشیده‌اند، ولی متاسفانه نهادهای بین المللی در دام این جرسومه‌های فساد درگیر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بعضی از کشورهای منطقه دست از بی‌تدبیری بردارند و همسایگان آذری زبان، منطقه را ناامن‌تر از گذشته نکنند.

استارتاپ ها راه چاره بزرگترین نبرد با نظام استکباری است

امام جمعه کرج در ادامه به مباحث استانی اشاره کرد و گفت: مدتی است که بحث کسب و کارهای مولد نوپا برای درمان مردم مطرح شده است که از جمله آن‌ها استارتاپ‌ها است که این بحث باید تبیین شود تا ایده و ابتکار و خلاقیت تبدیل به قدرت ملی می‌شود به طوریکه در استارتاپ‌ها با ایجاد شغل، می‌توان در سطح ملی اثر گذار بود.

وی افزود: امروز در این مسیر قرار گرفته‌ایم و کشور در حال پیشرفت است و امروز جمهوری اسلامی و نظام استکباری در جایی بنیادی‌تری از نزاع بر سر موشکی و هسته‌ای یعنی سرمایه‌های انسانی و نظام ایده‌ها صف آرایی دارند، آنچه که در دنیا مهم است بحث ایده‌ها و خلاقیت‌ها است که با نظام استکبار بر سر همین در جنگ هستیم.

وی تصریح کرد: بحث سرمایه‌های انسانی بزرگترین نبرد ما با نظام استکباری است، که استارتاپ‌ها تاثیر گذار هستند، البته در استان البرز نیز این ایده مطرح شده و مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت که وابسته به ستاد نظام جمعه است با همکاری مرکز پژوهش تربیت مربی کشور و سازمان تبلیغات و شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر و تشکل‌های بسیج دانشجویی، هفته گذشته کار نویی را در قالب استارتاپ قرآنی برگزار کردند.

صبر، راه رسیدن به مقامات معنوی و مقابله با دشمنان است

امام جمعه کرج در بخش دیگری با بیان اینکه اهل تقوا، بهره‌مند از انواع صبر هستند، گفت: صبر فقط تحمل مصیبت نیست بلکه معنای وسیعی دارد که همه فضایل اخلاقی را شامل می‌شود، حتی برای رسیدن به مقامات معنوی هم باید اهل صبر بود.

وی با اشاره به اینکه پیروزی بدون صبر به دست نمی‌آید، افزود: بهشت هشت در دارد که یکی از درهای بهشت به نام «باب الصبر» است.

وی اظهار داشت: صبر و استقامت در مقابل خواسته‌های شیطان بایستی بیشتر شود و فقط به دنبال انجام واجبات نباشیم، در حالیکه در این امر هم کوتاهی داریم و بلکه باید برای حفظ دین صبوری داشته باشیم و برای حفظ ارزش‌های دینی اهل استقامت و مقاومت باشیم، زیرا دشمن دین با انواع حیله و ترفندها به میدان می‌آید که ما را خسته کند و مقابله با چنین دشمن عنودی به جز با صبر نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمنان شبانه روز در حال برنامه‌ریزی برای انحراف ما از دین هستند، گفت: این خیال خامی است که فکر کنیم آن‌ها به خاطر منابع، با ما سر دشمنی دارند و فکر کنیم معادن و نفت و گاز ما را به انحصار خود در بیاورند، که اگر از آن صرفنظر کنیم با ما کاری ندارند، بلکه آن‌ها می‌خواهند ما نباشیم و لذا باید در مقابل آن‌ها مقاومت کرد.

وی افزود: برخی از روی ترس می‌گویند با مستکبران عالم سازش کنیم، تا از طرف آن‌ها امانی بگیریم که سابقه تاریخی نشان می‌دهد که دشمنان عکس این رفتار را دارند و عمل می‌کنند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: یکی از فضایل انسان برای افزایش دوستان و طرفداران این است که انسان رفتار منصفانه با همه داشته باشد و از طرفی بی‌انصافی باعث ریزش اطرافیان می‌شود و تفرقه و جدایی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند «مومن نسبت با کسی که با او به انصاف رفتار نمی‌کند، با او منصفانه عمل کند».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha