چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
آیین رونمایی از کتاب "شناسنامه چهارده معصوم(علیهم السلام)"

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: هدف از اغتشاشات، دشمنی با دین و چهارده معصوم(ع) است و نه به نام های دیگری همچون چادر و حجاب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در آیین رونمایی از کتاب "شناسنامه چهارده معصوم(علیهم السلام)" با اشاره به آیه ۱۲ سوره مریم "یَا یَحْیَیٰ خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ ۖ وَآتَیْنَاهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا"، اظهار کرد: کلمه کتاب که مجرد آن سه حرف ک ت ب می‌باشد و به معنای آن است نوشته ثابت و راسخی که باقی می ماند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در قرآن کریم حدود ۴۵ مشتقات کتاب آمده و حدود ۲۰ مورد نیز لفظ کتاب آمده است.

آیت الله شفیعی پیرامون تعاریف کتاب، عنوان کرد: از نظر نهاد کتابخوانی های کشور به نوشته ای کتاب گفته می شود که حداقل ۴۹ صفحه داشته باشد اما از نظر لغوی به هر نوشته ثابت گفته می شود.

وی درباره فلسفه نوشتن کتاب "شناسنامه چهارده معصوم(علیهم السلام)"، گفت: نوشتن را از تاریخ جغرافیایی خوزستان شروع کردم و در هر کدام به علتی به تأخیر می افتاد که در پایان نیز به این کتاب معصوم ختم شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره اغتشاشات اخیر، عنوان کرد: هدف از اغتشاشات دشمنی با دین و چهارده معصوم(ع) است و نه به نام های دیگری همچون چادر و حجاب.

آیت الله شفیعی با بیان این‌که زحمات زیادی پای کتاب "شناسنامه چهارده معصوم(علیهم السلام)" کشیده است، افزود: مردم یک کتاب را کوچک و بزرگ را می بینند اما نمی دانند چه زحمات و پژوهش هایی انجام شده تا کتاب به اینجا برسد.

وی در خصوص کتابخانه شهید مرتضی شفیعی اهواز، ادامه داد: بالغ بر ۲۲ هزار کتاب در آن جود دارد و از نظر کیفی نیز در آینده پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفری در اوایل انقلاب اسلامی به مصر و بازدید از موزه قاهره، ادامه داد: اسناد و کتاب‌هایی از دوران حضرت موسی(ع) وجود داشت که مردم از آن بازدید می کردند و این معنای ماندگاری می‌باشد.

آیت الله شفیعی بیان کرد: هر چیزی که فکر و اندیشه است باید کتاب شود و نه اینکه تنها کاغذ هدر بدهیم بلکه باید ناقل علم از گذشتگان به آیندگان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha