شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
بی آبان

حوزه/ مهرداد کوروش‌نیا گفت: اثری که بتواند مخاطبانش را حتی برای لحظه‌ای به فکر پیرامون کردار خود وا دارد اثری دینی محسوب می‌شود.

مهرداد کوروش‌نیا، کارگردان فیلم سینمایی «بی‌آبان» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: «وجدان» معنا و مفهوم، این فیلم سینمایی است. این پیام برای همه مردم جهان جذاب است بنابراین همه جهان می‌تواند مخاطب چنین کاری باشد؛ اتفاق‌ که تا حدودی رخ داد زیرا فیلم تا به امروز در هشت جشنواره خارجی حضور داشته است.

وی ادامه داد: از نگاه من فیلمی که بتواند مخاطب را برای لحظه‌ای به فکر وا دارد و به او پیرامون کارش تذکر دهد اثر دینی محسوب می‌شود. من نمی‌گویم با هدف اینکه بخواهم فیلمی دینی بسازم «بی‌آبان» را جوی دوربین بردم اما می‌خواستم به صورت ویژه به موضوع وجدان بپردازم؛ اتفاقی‌که در جامعه امروز به شدت پیرامون آن احساس نیاز شد.

این کارگردان ادامه داد: سینما از دو بخش معنا و سرگرمی شکل گرفته است، اما باید توجه داشت این دو خصیصه در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و جدا از یکدیگر ارزشی ندارند، اما در شرایط فعلی بیشتر سینمای کشورمان روی موضوعاتی که تنها سرگرمی را مد نظر دارد متمرکز شده‌اند برای همین آثاری نظیر «بی‌آبان» تنها برای مخاطبان خاص به نمایش در می‌آید.

وی در انتها تاکید کرد: برای اینکه معانی نظیر وجدان در یک فیلم سینمایی به درستی مورد توجه قرار گیرد باید گروهی که آن را کار می‌کند به موضوع باور داشته باشد. این اتفاق در «بی‌آبان» رخ داد چون از عوامل جلوی دوربین گرفته تا پشت دوربین با کمترین چشم‌داشتی در این اثر سینمایی حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha