دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
طائب

حوزه/ مشاور فرمانده سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه نفرت مردم ما نسبت به اسرائیل، آمریکا و کشورهای غرب است، تاکید کرد: آنان می خواهند با درگیری و اغتشاش، این نفرت، جای خود را به نفرت در میان خود مردم دهد تا منجر به نافرمانی و نهایتا تقابل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب در همایش اقتدار در سایه امنیت که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب می فرمایند که نظم موجود جهانی در حال تغییر بوده و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد که باید جایگاه ایران در این باره شناخته شود و ما می توانیم در نظم جدید جایگاه برجسته ای داشته باشیم چراکه منطق ما مبتنی بر رویکرد تمدنی است.

وی خاطر نشان کرد: از برآورد آمریکا این به دست می آید که آمریکایی ها روند ما را افزایش قدرت می بینند و اینطور مطرح کرده اند که ایران در حال توسعه قدرت است و این توسعه قدرت، کشور را به یک بازیگر بین المللی موثر تبدیل کرده که قدرت انقلاب را روز به روز ارتقا می دهد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که در طول سال های جنگ تحمیلی، همه مستکبران آمدند تا نگذارند این انقلاب شکل بگیرد و همه نیروها را بسیج کردند تا با کودتا و ناامنی، به پشتوانه صدام، انقلاب را محقق نکنند، ابراز کرد: بیش از 40 سال است که انقلاب اسلامی در تقابل با آمریکا و بلوک غرب بوده و آنان تلاش دارند تا اهداف خود را از راه تغییر ساختار و براندازی دنبال و پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که دشمنان همه این سال ها تلاش خود را معطوف به محصورسازی ایران کردند اما به نتیجه نرسیدند، عنوان کرد: آنان می خواستند در برابر گسترش تفکر و اندیشه انقلاب در منطقه بایستند، اما امروز گفته اند که ایران از منطقه هم عبور کرده و تبدیل به بازیگر جهانی شده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عقیده شان این بود که تصرف خاورمیانه تا ایران تصرف نشود امکان پذیر نیست و به همین جهت، از سال 2000 شروع کردند تا پیرامون ایران را با عملیات نظامی محصور کنند و پس از آن با نهادسازی، دولت همگرای با غرب و واگرای با ایران ایجاد کنند اما موفق نبودند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: آنان می دانند هندسه جهانی در حال تغییر است و یکی از چالش های عمده برای آمریکا ایران است چراکه می گویند ایران به عنوان تضعیف کننده دموکراسی غربی و ارائه دهنده الگوی جدید در دنیا است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، توانسته تا در همه این سال ها منطق جدید به دنیا دهد و این اعتراف آمریکاست، ابراز کرد: در سند امنیت ملی آمریکا 2021، آنان در راستای پیشبرد اهداف خود و حفظ برتری جهانی با چالش های بزرگ مواجهند که معتقدند ایران در همه چالش های پیش رو نقش دارد و برای آنان یک عامل نگران کننده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که روند بی ثباتی در اسراییل رو به افزایش بوده و مجبور شده نیمی از نیروهای امنیت خود را به کرانه باختری بیاورد و هر روز در آن ناامنی وجود دارد، ابراز کرد: مطلوب آمریکایی این بود که می گفتند یکپارچگی را باید در آمریکا حفظ کنیم چراکه دولت، مجلس نمایندگان و مجلس سنا با دموکرات هاست که همین باید حفظ شود و دست جمهوری خواهان نیافتد.

وی با بیان این که آمریکایی ها اغتشاشات را با یک موج شروع و تلاش کردند ایران را بی ثبات کنند، گفت: آنان تلاش کردند تقابل اجتماعی و سیاسی در ایران شکل دهند که این تقابل در کشور را با حجاب در عرصه فرهنگ و معیشت در عرصه اقتصاد آغاز کردند و برنامه ریزی داشتند این جریان را به درگیری قومی مذهبی بکشانند اما شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که آمریکایی ها شکست خوردند اما شکست به معنای تمام شدن نیست و چون زمانشان محدود است و ایران را بازیگر در سطح جهان می دانند، تقابل خود را با ما ادامه خواهند داد، اظهار کرد: انگلیس ها حدود 20 روز پیش کنفرانس امنیت خلیج فارس را برگزار کردند و همه کشورهای منطقه حاضر بودند؛ آنجا رئیس اتحادیه اروپا گفت که ما هرچه تلاش کردیم نتوانستیم در برابر توانمندی های ایران در منطقه بایستیم.

وی با بیان این که دوره کنونی، دوره حساس بوده و رقابت جدی برای تصرف در کشورها وجود دارد، تصریح کرد: آنان متوجه شدند تلاش هایشان برای نابودی انسجام داخلی کشور، سبب قوی شدن قدرت ایران شده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی ثبات سازی کشورهای منطقه مقاومت، اغتشاش در داخل ایران، ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران، طرح مسائل حقوق بشری و معتبرسازی تهدید نظامی را از جمله راهبردهای آمریکا در تقابل با ایران دانست و ابراز کرد: تحقق هدف آمریکایی ها در داخل ایران در این مقطع با جنگ ترکیبی انجام می پذیرد و این مسئله را با اولویت دادن به اقدامات نرم و نیمه سخت و هویت زدایی دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که نفرت مردم ما نسبت به اسرائیل، آمریکا و کشورهای غرب است اما آنان می خواهند با درگیری و اغتشاش، این نفرت، جای خود را به نفرت در میان خود مردم دهد تا منجر به نافرمانی و نهایتا تقابل شود، بیان کرد: برنامه ریزی دشمن، ایجاد و گسترش تقابل سیاسی اجتماعی در ایران است.

وی با بیان این که دشمنان در جنگ ترکیبی تلاش دارند تا جامعه را هیجانی کنند و این هیجان را به سمت فتنه و انحراف از نظام اسلامی و در راستای اهداف خود بکشانند، ابراز کرد: تولید هیجان از طریق روش های مختلف، تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت آمیز و تخلیه هیجانات در راستای خشونت علیه حاکمیت و نظام، هدف آنان است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خطاب به طلاب و مبلغان حوزه علمیه خراسان، گفت: شما طلاب و روحانیت فاضل حوزه، باید در کار تبلیغی خود دقت کنید و راه انتقال پیام با مخاطبان را بدانید؛ در فیلم سازی، مستندسازی و آنچه نیاز مخاطب است ورود کنید و به فضل الهی اگر در این دوره یکپارچه شبهات را شناسایی کنید و آنانی که تصویر غلط دارد را جواب درست بدهید، دشمنان هرگز نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

شایان ذکر است؛ این همایش با هدف تبیین و بررسی تحولات اخیر، تحلیل اتفاقات پیش روی و آینده نظام، بررسی نکات امنیتی حوادث اخیر به همراه تبیین نقش امنیت در پیشرفت برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha