شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزشی تخصصی مهدویت در مدرسه علمیه فاطمیه نقده

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با بیان این که دینداری تنها راه رسیدن به سعادت است، گفت: شرط رسیدن به خداوند داشتن معرفت به امام عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید روح الله موسوی امروز در کارگاه آموزشی تخصصی مهدویت که با حضور اساتید، کادر و طلاب خواهر میاندوآب و نقده در مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شرط رسیدن به خداوند متعال داشتن معرفت به امام عصر(عج) است و این معرفت باید متکی به باور و یقین باشد و انسان را از روی آوردن به زینت های دنیا و غفلت از امام باز دارد.

وی با بیان این که دینداری تنها راه رسیدن به سعادت است، ادامه داد: مقدرات انسان در شب های قدر بر اساس شناخت انسان از امام زمان (عج) خواهد بود و هر اندازه این شناخت و ارتباط گسترده باشد همان اندازه مقدرات انسان الهی نوشته خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: مسئله مهدویت را باید عام تر و در بحث آخر الزمان ببینیم به این معنا که توجه غربی ها به آخر الزمان به تدریج باعث ورود آن ها به بحث مهدویت شد.

وی در ادامه به وظائف منتظران در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: انسان باید در زندگی خود به دنبال انجام وظیفه و رسالت خود در قبال امام عصر باشد که شناخت و معرفت نسبت به امام و مسائل پیرامون آن، دوری از مسائل بی فائده، ابراز محبت به حجت بن الحسن و عملیاتی کردن آن محبت در زندگی و تلاش برای ایجاد زمینه ظهور امام زمان (عج) از مهم ترین وظائف منتظران در عصر حاضر است.

موسوی تصریح کرد: باید اسامی فرزندان خودمان را به نام حضرت زهرا (س) و حضرات معصومین نام گذاری کنیم که این امر موجب می شود همیشه به یاد اهل بیت(ع) باشیم و لازم است و با دعا کردن و توسل به اهل بیت و توکل به خداوند متعال و تسلیم شدن در برابر دستورات الهی زمینه را برای ظهور امام زمان فراهم کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha