چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024
کارگاه تخصصی مهدویت در مدرسه علمیه زینب کبری سلام الله علیها ارومیه

حوزه/ پژوهشگر عرصه مهدویت عدم شناخت امام زمان(عج) را حلقه مفقوده بشر در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: برای دست‌یابی به معارف مهدوی باید دانش، بینش و منش خودمان را مهدوی کنیم و زمانی علم ما نافع خواهد بود که در جهت تقویت شناخت امام زمان باشد و با توجه به مقام عصمتی که در معصوم(ع) وجود دارد، اقتدا و تبعیت از ایشان برای بشر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید روح الله موسوی پژوهشگر عرصه مهدویت، امروز در کارگاه یک روزه مهدویت که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به اتفاقات و حوادث بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: زحماتی که رسول مکرم اسلام برای هدایت بشر کشیدند بی‌نظیر بود، اما متأسفانه امت نسبت به اولاد و اهل بیت ایشان بی‌مهری به خرج دادند.

وی فاطمیه را قیام حضرت زهرا(س) علیه ظلم دانست و افزود: حضرت زهرا(س) از زمان ارتحال نبی مکرم اسلام تا شهادت خودشان از همه ابزار و روش‌های لازم برای مبارزه با طاغوت و ظلم و دفاع از ولایت استفاده کردند و لذا ما باید این را برلی مردم تبیین کنیم.

پژوهشگر عرصه مهدویت اضافه کرد: هر اندازه بتوانیم اهل بیت را معرفی کنیم، باز هم نمی‌توانیم آن طور که باید جایگاه حقیقی آن‌ها را برای مردم بیان کنیم و علم واقعی به جایگاه حضرات معصومین فقط بر عهده معصوم است.

وی در ادامه به علل مظلومیت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: مظلومیت حضرت علی(ع) ناشی از عدم معرفت مردم آن عصر به جایگاه حضرت بود و این عدم شناخت ائمه در طول تاریخ استمرار داشته و موجب مظلومیت دیگر اهل بیت نیز شده است.

حجت الاسلام موسوی، حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س و حضرت زینب(س) را نمونه‌ای از زنان حامی ولایت و حضرات معصومین دانست و افزود: شناخت امام و داشتن معرفت به جایگاه امام زمان، زن و مرد نمی‌شناسد و لذا ما در تاریخ زنانی را مشاهده می‌کنیم که با وجود جوّ ناسالم جامعه، برای دفاع از ولایت و امامت به پا خاسته‌اند.

وی عدم شناخت امام زمان(عج) را حلقه مفقوده بشر در عصر حاضر عنوان کرد و یادآور شد: برای دست‌یابی به معارف مهدوی باید دانش، بینش و منش خودمان را مهدوی کنیم و زمانی علم ما نافع خواهد بود که در جهت تقویت شناخت امام زمان باشد و با توجه به مقام عصمتی که در معصوم(ع) وجود دارد، اقتدا و تبعیت از ایشان برای بشر ضروری است.

پژوهشگر عرصه مهدویت به وظایف فردی، اجتماعی و حکومتی منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و بیان داشت: داشتن بینش، گرایش و کنش صحیح مهدوی، مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر حاضر است و شناخت شناسنامه‌ای برای این امر کافی نیست و باید شناخت ما نسبت به حضرت ولیعصر(عج) در جهت معرفت به مقام و شخصیت ایشان باشد و همیشه با ادب و اشتیاق به یاد امام زمان(عج) باشیم.

وی ضمن معرفی کتاب‌های الحجة، کمال الدین و تمام النعمه و نیز الغیبة، طلاب را نسبت به آموختن معارف مهدوی و شناخت و ارتباط هرچه بیشتر با امام عصرشان دعوت کرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha