سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
1

حوزه/ «رقابت مسئله محور اندیشه ورز» تلاشی است برای گفت‌وگو سازنده و علمی پیرامون مسائل روز که طلاب و دانشجویان به وسیله آن می توانند در بستری علمی در خصوص مسائل جامعه معاصر با رویکردی بنیادین به اندیشه ورزی و گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، «رقابت مسئله محور اندیشه ورز» تلاشی است برای گفت‌وگو سازنده و علمی پیرامون مسائل روز که طلاب و دانشجویان به وسیله آن می توانند در بستری علمی در خصوص مسائل جامعه معاصر با رویکردی بنیادین به اندیشه ورزی و گفت‌وگو بپردازند و در صورت توانمندی در قالب یک گروه پژوهشی-گفتمانی با حمایت معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی به فعالیت بپردازند.

مساmل و چالش های جامعه مسلمان ما، زایده انحطاط و افول نیست بلکه پستی و بلندی پله های صعودی است که از شروعش آنچنان نگذشته؛ هرچند مسئولان حاکمیتی در این برهه وظیفه ای خطیر برعهده دارند اما این به معنای سلب مسئولیت از گروه های مردمی در امر حل مسائل کشور نیست!

نخبگان حوزوی و دانشگاهی، از پر قدرت ترین اقشار مردمی هستند که در طیف وسیعی از کنشگری ها می‌توانند اصلاح گری و تسهیل گری کنند.

طلبه حوزه علمیه، در مواجهه با یک ناهنجاری اجتماعی نمی تواند بی تفاوت بگذرد و دانشجوی متعهد دست از کنکاش مشکلات و مسایل بر نمی دارد.

جوان امروز (که مخاطب اصلی پیام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری هست) در برابر یکی دیگر از مسئله های مهم جمهوری اسلامی قرار گرفته است؛ و آن مسئله نسل نو و جدیدی از نوجوانان و جوانان است که هویت شان محل مناقشه جدی میان اندیشمندان است!

گروه مطالعات پژوهشی «هویت» با نظر به محور مهم «معنویت و اخلاق» در بخش توصیه ها بیانیه گام دوم و نیز توجه به اتفاقات اخیر کشور و ناهنجاری های پیش آمده فرایند پژوهش گروهی و گفتگو میان اندیشمندان و نیز اقدام و مطالبه گری را پیگیری می کند؛

فرایند

البته مقدمه هر گفت‌وگویی اتقان مطالب علمی و حفظ مسیر صحیح تبادل نظر است؛ لذا «رقابت مسئله محور اندیشه ورز» گام ابتدایی برای دریافت و تعیین درجه علمی و استعداد سنجی هریک از شرکت کنندگان است.

در کنار هر فعالیت علمی و کنشگری اجتماعی، حضور اساتید برجسته و فعال در آن عرصه لازم است. لذا به موازات رقابت مسئله محور، مجموعه مصاحبات با اساتید مرتبط با موضوع در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت؛ از طرفی مصاحبه با اساتید این حوزه، مقدمه ای برای برگزاری «نشست های گفت‌وگو محور هویّت» و کرسی های آزاداندیشی است.

قالب های ارائه اولیه

در گام ابتدایی که برگزاری رقابت مسئله محور است، شرکت کنندگان میتوانند در دو قالب، مطالب خود را ارائه دهند؛ ۱. یادداشت علمی ۲. قالب های چند رسانه ای

* قالب چندرسانه ای، تمهیدی برای نخبگانی است که علاقه مندند توانمندی خود را در سخنرانی محک بزنند.

* ملاک های ارزشگذاری محتواهای ارسال شده که توسط اساتید ارزیاب گروه هویت تعیین می شود در کانال اطلاع رسانی هویت در پیام رسان ایتا به نشانی : Hoviat_howze@ بارگزاری خواهد شد.

جوایز و مزایا:

- تبلت، تلفن همراه و بسته فرهنگی و... به نفرات برگزیده

- جایزه ویژه خطابه برتر

- همکاری با فصلنامه پیام مروی

- امکان جذب در کارگروه های پژوهشی حوزه علمیه مروی

- بهره مندی از تخفیف شرکت در دوره های آموزشی حوزه علمیه مروی

علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد علمی اعم از طلاب، دانشجویان و محققین برادر یا خواهر می توانند جهت ثبت نام و ارسال آثار خود به لینک: https://formafzar.com/form/w0jch مراجعه نموده یا با شماره تماس: ٠۹۹۳۸۲۸۶۷۸۶ ارتباط حاصل نمایند.

امید است با استعانت حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بتوان هرچه بیشتر به نصرت ولایت و حفاظت از حریم دین موفق شد.

رقابت مسئله محور «اندیشه ورز»با موضوع معنویت و اخلاق برگزار می شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha