چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
تصاویر/ نشست علمی پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله اعتمادی کاشان

حوزه / به مناسبت هفته پژوهش، نشست علمی پژوهشی در مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان امروز به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی پژوهشی با حضور معاونین حوزه علمیه کاشان، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی صادقی در این نشست به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: طلاب با استفاده از منابع علاوه بر رعایت تواضع علمی باید به موضوع پژوهش توجه ویژه داشته باشند.

وی، به نقش پژوهش در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و یادآور شد: با توجه به اینکه نظام اسلامی ایران مبتنی بر شیعه می باشد لذا اساتید و طلاب از طریق پژوهش باید راهکارهای لازم را در حل معضلات اجتماعی ارائه نمایند.

صادقی، به تفاوت طلبه و دانشجو اشاره کرد و افزود: مهمترین مسؤولیت یک طلبه تلاش و کوشش در جهت فراگیری احکام و معارف اسلامی برای تبلیغ و عرضه آنها به جامعه و تحقق عملی آنها در ابعاد فردی و اجتماعی زندگی می باشد و مسؤولیت یک دانشجو خوب درس خواندن و کسب تخصص در رشته تحصیلی خود برای پیشرفت و توسعه کشور است.

وی، جهاد تبیین را اصلی ترین وظیفه حوزه های علمیه دانست و افزود: روحانیت بدون جهاد تبیین معنا ندارد. رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را وظیفه هر روز ما می دانند و در این راه بیش از همه روحانیت باید در میدان باشد.

در پایان از اساتید و طلاب برتر و نویسندگان حوزوی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha