شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
صفایی

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه منطقه دلوار دارای علمای بزرگی است که در تاریخ مبارزات ضد استعماری نقش مهم و تأثیرگذاری داشته‌اند، گفت: در این خطه علاوه بر رئیسعلی دلواری بزرگانی طلوع کردند که نامشان لرزه بر بریتانیا و کشورهای استعماری می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه دلوار با بیان اینکه منطقه دلوار دارای علمای بزرگی است که در تاریخ مبارزات ضد استعماری نقش مهم و تأثیرگذاری داشته‌اند، گفت: رئیس‌علی دلواری همه حرکات خود را بر موازین حکم شرعی مدیریت می‌کرد این سردار شهید با اذن ولایت حرکت می‌کرد و این نگاه در این منطقه نهادینه شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: در این خطه علاوه بر رئیسعلی دلواری بزرگانی طلوع کردند که نامشان لرزه بر بریتانیا و کشورهای استعماری می‌اندازد. مردم این منطقه اعم از زن و مرد در عرصه مقاومت و مرزداری دارای تأثیرگذاری ویژه‌ای هستند.

وی تنگستان را شناسنامه ضد استعماری دانست و عنوان کرد: روحانیت و علمای منطقه، همچنین سرداران و مبارزان و مردم منطقه دلوار دارای افتخارات بزرگی هستند که هیچگاه از صفحه تاریخ حذف نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مبارزات ضد استعماری مقطعی گفت: مقاومت و مبارزات ضد استعماری در استان بوشهر یک فرهنگ و رویه است.

در این مراسم از ۱۱ سال خدمات حجت الاسلام علی زاهد دوست تقدیر و حجت الاسلام عباس فریدونی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha