سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
فصل‌نامۀ سیاست‌پژوهیِ اسلامی‌ایرانی

حوزه/ سومین شماره فصل‌نامۀ سیاست‌پژوهیِ اسلامی‌ایرانی، منتشر شد، این فصلنامه به استنادِِ مصوبۀ سی‌وسومین جلسۀ کمیسیونِ تعیینِ اعتبارِ نشریاتِ حوزۀ علومِ انسانی و هنرِ دانشگاهِ آزادِ اسلامی، توسطِ دانشگاهِ آزادِ اسلامی، واحدِ اهواز و با همکاریِ انجمنِ مطالعاتِ سیاسیِ حوزه منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ سومین شماره فصل‌نامۀ سیاست‌پژوهیِ اسلامی‌ایرانی، منتشر شد، این فصلنامه به استنادِِ مصوبۀ سی‌وسومین جلسۀ کمیسیونِ تعیینِ اعتبارِ نشریاتِ حوزۀ علومِ انسانی و هنرِ دانشگاهِ آزادِ اسلامی، توسطِ دانشگاهِ آزادِ اسلامی، واحدِ اهواز و با همکاریِ انجمنِ مطالعاتِ سیاسیِ حوزه منتشر می‌شود. تمرکزِ این فصل‌نامه، بر محورهایِ پژوهشیِ سیاسی در حوزه‌هایِ اسلام و ایران، به‌ویژه، مباحثی است که این دو حوزه را به یک‌دیگر «پیوند» می‌دهد.

گسترۀ وسیعِ تاریخی و مفهومیِ موضوعاتِ موردِ نظر، دستِ پژوهش‌گران را برایِ انتشارِ نوشته‌هایشان باز گذاشته است. در عینِ حال، تمرکزِ اصلی بر مسائلِ سیاسی در حوزه‌هایِ اسلام و ایران، خواهد بود و فصل‌نامه از پذیرشِ مقالاتِ غیرِ سیاسی معذور است. فصل‌نامه، از کلیۀ پژوهش‌گران، دعوت می‌کند تا مقالاتِ خود را در زمینه‌هایِ گوناگونِ موردِ نظر، ارسال فرمایند.

اهمِّ محورهایِ فصلنامۀ سیاست‌پژوهیِ اسلامی‌ایرانی، عبارتند از: ادبیاتِ سیاسی ایران تحولاتِ سیاسی‌اجتماعی ایران تاریخِ اندیشۀ سیاسی در ایران تاریخِ اندیشۀ سیاسی در اسلام تاریخِ سیاسیِ اسلام مسائل توسعه سیاسی ایران و الگوی اسلامی‌ایرانیِ پیشرفت روش‌شناسیِ اسلامی‌ایرانی سیاست مباحثِ حقوقِ اساسی و قانونِ اساسی و مشروطیتِ حکومت در ایران و مبانیِ آن مباحثِ فقهیِ سیاست مباحثِ الهیاتِ سیاسی در اسلام الگویِ سیاستِ اسلامی و مبانیِ آن.
این شماره دربردارنده مقالاتی از اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه است.
مدیر مسئول این نشریه جناب دکتر حامد عامری گلستانی و سردبیر آن جناب آقای دکتر علی شیرخانی هستند.
نشانی فصلنامه: https://iirp.ahvaz.iau.ir/

https://eitaa.com/anjomanesiasi

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha