دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام حسین طاهری

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: باید بانوان در جامعه حضور داشته باشند و با تأسی از عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) در جهت پیشرفت عرصه‌های اجتماعی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س)، روز گذشته نشستی با محوریت «تبیین فضایل حضرت زهرا(س)» با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام حسین طاهری، فاطمه‌شناسی را ضرورت زندگی جامعه انسانی دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) سر سلسله‌ خلقت و آفرینش است، لذا با الگوگیری از سبک زندگی ایشان می‌توان به درجات کمال انسانی و سعادت دو عالم دست یافت.

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) «إِنمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخلْقَ فطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا»، تشریح کرد: اگر نسبت به شخصیت و ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) و سبک زندگی ایشان معرفت و شناخت کافی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، زیرا پیروی از سیره آن حضرت در تمام مراحل زندگی راهگشاست.

مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان به بحث پیرامون جایگاه زن در اعراب جاهلیت پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) هدیه الهی است و نزول سوره کوثر در وصف ایشان نشان دهنده جایگاه رفیع بانوان است، زیرا بر اساس آیات قرآن کریم، حضرت صدیقه طاهره(س) الگویی بی‌بدیل برای تمام جامعه انسانی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام طاهری به فعالیت‌های اجتماعی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: ایشان در اجتماع حضور داشته و در مسیر هدایت بانوان و حل مشکلات آنان گام برمی‌داشتند.

وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست، بلکه بانوان با رعایت قوانین و ضوابط می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: باید بانوان در جامعه حضور داشته باشند و با تأسی از عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) در جهت پیشرفت عرصه‌های اجتماعی گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha