شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1062516
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
اخبار کوتاه

حوزه/ اجرای طرح قرار دوازدهم در گناوه، سه سوگواره مهم در حوزه هنری استان بوشهر، برگزاری نخستین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه و برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر از مهمترین اخبار فرهنگی دینی است.

حجت الاسلام مرتضی زارع معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، از برگزاری نخستین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه خبر داد و اظهار داشت: نخستین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه با حضور مسئولین واحدهای استانی و شهرستانی، به میزبانی دبیرخانه جهادگران حوزوی از شنبه ۱۷ دی ماه به مدت دو روز در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شده است.

وی افزود: در این نشست که به دعوت دبیرخانه جهادگران حوزوی برگزار شده است، جمعی از کارشناسان سازمان بسیج دانشجویی، بسیج سازندگی، هلال احمر، ستادهای راهبردی حوزه‌های علمیه و بنیاد علوی به ارائه‌ مطالب خود مشغول خواهند شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مشاور و مسئول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه در این نشست به بیان چالش‌ها و نقطه نظراتی پرداخت.

اجرای طرح قرار دوازدهم در گناوه

طرح قرار دوازدهم در امامزاده سلیمان بن علی(ع) گناوه اجرا شد.

در ایام سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و در راستای تکریم و کمک به مستمندان و نیازمندان، طرح قرار دوازدهم با توزیع تعداد ۵۶ بسته غذایی به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال از طریق مرکز افق امامزاده سلیمان بن علی(ع) بندر گناوه توزیع شد.

گفتنی است طرح قرار دوازدهم، طرحی با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و با موضوع ارائه خدمات اجتماعی و اولویت تأمین سبدهای غذایی برای افراد کم برخوردار است، این طرح بر مبنای یک ساختار جهادی، مشارکتی و تشکیلاتی انجام می‌شود.

برگزاری سه سوگواره مهم در حوزه هنری استان بوشهر

آیین اختتامیه سوگواره هنری عاشورایی حوزه هنری استان بوشهر در رشته‌های شعر، عکس و تعزیه برگزار می‌شود.

در این مراسم برگزیدگان سوگواره استانی "از عرشیان نینوا"، نخستین سوگواره استانی "تعزیه برای افلاکیان" و "نگاه عاشوراییان جنوب" ویژه استان‌های جنوب کشور معرفی خواهد شد.

آیین اعطایی تندیس رویدادهای هنری و تقدیر از هنرمندان برتر شعر، عکس و تعزیه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر به اجرا در می‌آید.

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر

سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، با حضور زائرین، مجاورین و مدعوین، در آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر برگزار شد.

در این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط کربلایی عباس سالمی، محمد جماله و سید وحید حسینی از قاریان ممتاز استانی آغاز شد و دکتر نیما مقاتلی به سخنرانی پرداخت و مداحی حاج محسن احمدی و اجرای گروه سرود خلیج فارس نیز از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

در انتهای مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدای کوی امامزاده، هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha