شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/ دیدارنماینده مجلس وتعدادی ازمبلغان جهادی وتبلیغی (رمضان ۱۴۰۱)ویژه نوارمرزی با آیت الله مسجدجامعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: از ویژگی های مهم شهید سلیمانی، ولایت پذیری، غرق در ولایت و عشق به رهبر معظم انقلاب بود. هر کسی پیرو محض ولایت باشد، فانی در ولایت خواهد شد و جاذبه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مسجدجامعی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین واعظی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی که در قم برگزار شد، ضمن تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، این شهید را از مردان الهی، مردمی و مصداق آیه إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّابه « ‌یقین کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، به‌زودی خداوند رحمان محبّتی برای آنان [در دل‌ها] قرار می‌دهد!» عنوان کرد.

این استاد حوزه ادامه داد: آن شهید دارای ویژگی هایی چون اخلاص، ایمان و عمل صالح و اخلاق بود، این مسائل سبب شد مردم عاشق او باشند.

وی با اشاره به نمونه ای از تقوا و تواضع سردار شهید سلیمانی، به خاطره ای از حضور سردار شهید در مدرسه عالی دارالشفاء اشاره کرد و گفت: بنده در جلسه ای که در مدرسه عالی دارالشفاء بود، حضور داشتم، این حضور ما همزمان شد، با حضور سردار شهید؛ لحظه ای متوجه نگاه آن شهید شدم که دائم به من لبخند می زند، بنده در آن لحظه سعی کردم با عصایی که دارم، به احترام آن شهید، به حالت نیم خیز بلند شوم؛ ایشان بعد پیشم ایستادند، سلام و احوال پرسی کردند، این حرکت ایشان نشان از برخورداری از فضائل اخلاقی همچون ادب و اخلاق و تواضع است.

حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی افزود: شهید سلیمانی زمینی بود، ولی آسمانی شد، قلبش جای دیگر بود، جاذبه داشت. این جاذبه تبدیل به مکتب شده و همه را به خود جذب کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از ویژگی های مهم شان، ولایت پذیری، غرق در ولایت و عاشق رهبر معظم انقلاب بود. هر کسی پیرو محض ولایت باشد، فانی در ولایت خواهد شد و جاذبه ایجاد خواهد کرد.

وی بیان داشت: ولایت عنصر بسیار قوی است. وقتی کسی مجذوب ولایت باشد، فانی در ولایت خواهد شد و نتیجه اش این می شود که خود را فدای دفاع از ولایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha