چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: فشار مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها و وضعیت بازار موجب نگرانی دلسوزان و مردم انقلابی و مومن شده و دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید فکر اساسی کرده و زیرساخت ها را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به این که جامعه به رهبری سالم و مردمی فداکار نیاز دارد، اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که مردم را نسبت به رهبری جامعه دلسرد کند و این همان کاری است که بنی امیه با امام علی(ع) انجام داد.

وی با بیان اینکه راز هجمه‌ها به رهبری معظم انقلاب این است که ایشان عنصر قوی و عامل پیشبرنده این ملت هستند، افزود: دشمن با جنگ روایت‌ها و تهمت زنی به رهبر انقلاب می‌خواهد جوانان را تحت تأثیر قرار دهد و راز حملات به رهبر انقلاب نیز این است که ایشان تمام سلایق و طبقات جامعه را از مسئولین، مردم، شیعه، سنی، با هم متحد و منسجم می‌کند و چنین عنصری قوی در ایرانی که از اقوام و ادیان متعدد برخوردار است، یک نعمت و برکت الهی است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد عنصر قوی‌ به نام رهبر معظم انقلاب که بعد از خداوند متعال، اصلی‌ترین مؤلفه قدرت کشور را مردم می‌داند، را از مردم بگیرد.

وی اضافه کرد: اینکه در توئیتر فقط در چهل روز ابتدای شروع آشوب‌ها، ده میلیون محتوا و مطلب بر ضد رهبر انقلاب منتشر می‌کنند، نشان دهنده قدرت ایشان و ترس دشمن از مقام معظم رهبری است و لذا دشمن بداند ملت ایران هیچ وقت رهبری خود را تنها نخواهند گذاشت و راهش را تا پای جان ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام قاسم خانی یادآور شد: فشار مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها و وضعیت بازار موجب نگرانی دلسوزان و مردم انقلابی و مومن شده و البته مردم مقاوم ما در این نبرد هم همچون عرصه‌های دیگر با دلی محکم ایستاده‌اند و دولت‌ها نیز در طول این چهار دهه تلاش‌هایی کردند، اما متأسفانه به آن ساختاری که خروجی‌اش اصلاح وضعیت اقتصادی مردم باشد دست پیدا نکرده‌اند، بنابراین دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید فکر اساسی کند و زیرساخت‌ها را اصلاح کند.

وی تأکید کرد: عدم متوقف کردن کشور به برجام، عضویت در پیمان‌های مختلف، ارتباط‌های اقتصادی با همسایگان و بلوک شرق، کُریدور ترانزیتی شمال به جنوب، انتقال آب از دریای جنوب به دشت‌ها، از حرکت‌های زیربنایی است که در صورت موفقیت در آن‌ها، کشور از نظر اقتصادی سر و سامان پیدا خواهد کرد.

امام جمعه خوی، با بیان اینکه ایران از فتنه‌های سنگینی عبور کرده و خود را برای هر نوع فتنه‌گری دشمن در آینده آماده کرده است، اظهار داشت: عده‌ای در داخل فکر می‌کنند اگر شعار مرگ بر آمریکا را برداریم، این کشور به دوست ایران تبدیل خواهد شد، در حالی که این یک خیال خام است، چرا که ذات آمریکا با خباثت و خیانت عجین شده است.

وی با بیان اینکه تحولات جهانی به ضرر آمریکا در حال وقوع است، افزود: آمریکا برای طولانی شدن جنگ اوکراین به این کشور موشک و تجهیزات نظامی می‌دهد و لذا با این وضعیت، رابطه اروپا و روسیه هیچ وقت سر و سامان پیدا نخواهد کرد و چنگ اوکران نیز پایان نمی‌یابد.

حجت الاسلام قاسم‌خانی با تأکید بر اینکه اسرائیلی‌ها، نتانیاهو را از وحشت اینکه عمرشان رو به به پایان است دوباره انتخاب کردند، اضافه کرد: هر روز که می‌گذرد اسرائیل به نابودی نزدیک‌تر می‌شود و سخنان مکرون در اردن مبنی بر قدرت غیر قابل مهار ایران، نشان‌گر عجز دشمن از مقابله با جمهوری اسلامی ایران است و ایران راه اقتدار را پیش گرفته و به اذن الهی ادامه خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش ذوالفقار ۳ در سواحل جنوبی ایران، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال نمایش آمادگی یگان‌های خود در محدوده عملیاتی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و اقیانوس هند و ارسال پیام صلح و ثبات برای همسایگان و نمایش اقتدار برای رقبا و دشمنان ملت ایران است و این رزمایش هشداری به تل آویو است که در صورت شیطنت، پهپادهای این رژیم در آبهای خلیج فارس و بندر ایلات در سواحل دریای سرخ هدف قرار خواهد گرفت و هرگونه اقدام علیه منافع ایران با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha