جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام متوسلی کارشناس دینی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد،

حجت الاسلام متوسلی گفت: مهم تر از مرزبانی جغرافیایی، مرزبانی اعتقادی وفکری جامعه است چرا که اگرتفکر صحیح اعتقادی ایجاد نشود کسی حاضر به مرزبانی جغرافیایی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد،پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام متوسلی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) یزد با بیان این که در ادبیات دینی دو نوع مرزبان تعریف می شود، گفت: دو نوع مرزبان داریم که یکی مرزبان اعتقادی و دیگری مرزبان خاک و جغرافیا.

وی در بیان اهمیت مرزداران جغرافیایی به بیان اهمیت و جایگاه مدافعان حرم اشاره و اظهار کرد: اگر مرزبانان جغرافیایی نباشند دشمن همه چیز را تصرف می کند؛ مرزبان خاک از خانواده وجان خود می گذرد تا مردم در سلامت و آرامش باشند.

حجت الاسلام متوسلی به اهمیت شهدای مرزهای جغرافیایی در آیات قرآن اشاره و بیان کرد: خداوند مجاهدین و شهدا را در آیات قرآن فضیلت بخشیده و درجات عظیمی برای آنان قرار داده است.

وی در توضیح مرزبانی اعتقادی تصریح کرد: مهم تر از مرزبانی جغرافیایی، مرزبانی اعتقادی و فکری جامعه است چرا که اگر تفکر صحیح اعتقادی ایجاد نشود کسی حاضر به مرزبانی جغرافیایی نمی شود و به همین دلیل در روایات آمده که قلم عالم از خون شهید بالاتر است.

شاگرد مرحوم آیت الله مصباح(ره) در ادامه به روایتی از امام هادی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: اگر عالمان دین نباشند، همه مرتد می شدند. علما مانند سکانداران کشتی هستند که از غرق شدن کشتی جلوگیری می کنند و در نزد خدا افضل از دیگران هستند.

وی به بیان تلاشهای علمی آیت الله مصباح(ره) پرداخت و افزود: آیت الله مصباح اوایل انقلاب سلسله مناظراتی با توده ای ها و مارکسیست ها داشت و اگر روشنگریهای ایشان نبود بسیاری از جوانان به سمت کفر و الحاد متمایل می شدند.

متوسلی در پایان اظهار داشت: اگر سخنرانی های قبل از خطبه های نماز جمعه آیت الله مصباح در زمان دولت اصلاحات نبود جریان فکری التقاطی جمع نمی شد و همین امر سبب شده بود توهین هایی به این شخصیت بزرگ صورت گیرد، اما ایشان با صبر و حوصله و طمأنینه برخورد می کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha