شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نهبندان 2

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بر لزوم استفاده از حداقل‌های موجود در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد و گفت: نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان، در دست تدوین است که با آماده سازی و اجرایی شدن آن، بدون تردید طریق علمی طلاب را بهتر میسر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط روز یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان، با بیان اینکه در دوره مدیریت پیش رو، برای بهبود امور، برنامه‌های خوبی را در دست اقدام داریم، به مسئله احیای موقوفات و منابع پایدار اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از کارها و درخواست‌های مورد نظر، می‌تواند در پرتو این موضوع به خوبی اقدام و دنبال شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان به تلاش‌های صورت گرفته و در دست اقدام از سوی این حوزه در راستای احیای موقوفات و منابع پایدار اشاره کرد و گفت: همه سعی و تلاش خود را معطوف به تعاملات بین نهادی خواهیم کرد، تا گام‌های مطلوبی برداشته شده و با توسعه شرایط، نتایج خوبی در مسیر طلبگی حوزویان ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، بر لزوم استفاده از حداقل‌های موجود در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد و یادآور شد: نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان، در دست تدوین است که با آماده سازی و اجرایی شدن آن، بدون تردید طریق علمی طلاب را بهتر میسر می‌کند.

وی در ادامه به روایت حضرت زهرا(س) که می‌فرمایند «حُبِّبَ إ لَیَّ مِنْ دُنْیاکُمْ ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجْهِ رَسُولِ اللّهِ، وَالاْنْفاقُ فی سَبیلِ اللّهِ» اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) که محدثه هستند و با ملائکه سخن می‌گفته‌اند، در این روایت می‌فرمایند سه چیز از دنیا برای من دوست داشتنی است، تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول الله(ص) و انفاق و کمک به نیازمندان در راه خدا.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه، این حب، تعلیم و امری آسمانی است که اهمیت آن را می‌رساند، یادآور شد: با این توصیف، باید دقت کنیم که تلاوت قران نورانیت می‌آورد و می‌بایست نسبت به آن اهتمام داشت.

وی با اشاره به اینکه این روایت در مقام تبیین سه محبوب حضرت زهرا(س)، می‌تواند برای امروز ما الگو و در تربیت معنوی مان اثرگذار باشد، گفت: انسان باید برای تاثیرات معنوی در زندگی خود از این سه امر مورد با عظمت بهره ببرد

در ابتدای این جلسه دو تن از طلاب مدرسه نسبت به مسائل مختلف و دغدغه مندی‌های موجود، مطالبی را عنوان کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha