جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
کرسی علمی ترویجی در بوشهر

حوزه/ مسئول اجرایی پژوهش سرای حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری ۱۰ کرسی علمی ترویجی بین حوزه علمیه بوشهر و دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با همکاری پژوهش سرای علوم اسلامی - انسانی حوزه علمیه استان بوشهر و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، پیش از ظهر امروز کرسی علمی ترویجی با موضوع "واکاوی نقش معنویت دینی و معنویت مدرن در معنابخشی زندگی انسان" با حضور اساتید حوزه علمیه بوشهر و دانشگاه، در سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد.

محمد احمدنیا مسئول اجرایی پژوهش سرای علوم انسانی و اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری این کرسی‌های علمی ترویجی بین حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: از اول شروع سال تحصیلی جاری تا کنون ۱۰ کرسی علمی ترویجی برگزار شده است.

وی افزود: این کرسی‌ها با عناوینی همچون بررسی فقهی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، بازتاب اعمال شایسته و ناشایست انسان بر طبیعت از دیدگاه قرآن، بررسی تطبیقی رابطه علم و دین از دیدگاه آیت الله مصباح و دکتر ایان باربور، جستاری در آیین بودا (مقایسه رنج از دیدگاه اسلام و آیین بودا)، بررسی جایگاه حجاب در ادیان زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام و واکاوی نقش معنویت دینی و معنویت مدرن در معنا بخشی زندگی انسان در محافل حوزوی و دانشگاهی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شده است.

احمدنیا از برنامه‌ریزی جهت برگزاری این کرسی‌های علمی ترویجی تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، تا پایان سال جاری با توجه به اخذ مجوز کرسی‌های علمی دیگر از دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندین کرسی دیگر نیز در موضوعات اجتماعی، تاریخی، فقهی، کلامی، فلسفی و قرآنی برگزار خواهد شد.

مسئول اجرایی پژوهش سرای علوم انسانی و اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر، گفت: حوزه علمیه استان بوشهر با تأسیس این پژوهش سرا، رویکرد جدید پژوهشی را در دستور کار دارد و بنا است با استفاده از نظریات علمی اساتید حوزه و دانشگاه در ذیل مباحث مطرح شده در کرسی‌های علمی، به راه حل و راهکار برای رفع معضلات و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی استان و جامعه بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha