پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کارگاه بیانیه دوم

حوزه/ کارگاه بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه علمیه الهیه ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز کارگاه بیانیه گام دوم انقلاب با حضور حجت الاسلام طالعی متین از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه الهیه ساوه برگزار شد .

حجت الاسلام طالعی متین بیان کرد: بیانیه گام انقلاب دوم نشات گرفته از اندیشه قرآنی رهبر انقلاب است و یک نقشه راهبردی برای برون رفت از تمامی مشکلات کشور است.

طالعی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و با مطرح کردن این پرسش که " اگر انقلاب نمی‌کردیم چه اتفاقی می‌افتاد " گفت: جمله انقلاب برای ما چه کرده جمله نادرستی است و شایسته است بگوییم ما برای انقلاب چه کرده‌ایم و نباید هرگز خود را طلبکار انقلاب بدانیم.

وی در ادامه بحث، موضوع دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی رهبر معظم انقلاب را مطرح کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده و همواره آماده اصلاح خطاهای خویش است اما تجدیدنظر پذیر و اهل انفعال نیست.

طالعی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی به نقدها حساسیت مثبت نشان می‌دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی عمل می‌شمارد، اما هیچ‌گاه از ارزش های انقلاب که با دین آمیخته است فاصله نخواهد گرفت.

این استاد حوزه با اشاره به آیه ٢٠١ سوره اعراف خاطرنشان کرد: برای برداشتن گامهای استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت تا آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار نگیرد.

طالعی متین در پایان با معرفی چندین کتاب پیرامون انقلاب از جمله عصر جدید، عهد مشترک، طرح اندیشه کلی حضرت امام(ره) به بیان شبهات پیرامون انقلاب و پاسخ به آنها پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha