پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست از سلسله نشست‌های «معرفی کتاب خوب»

حوزه/ نخستین نشست از سلسله نشست‌های «معرفی کتاب خوب» با محوریت معرفی و خوانش کتاب «زهرا(س)، مولود وحی» اثر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس‌سره) مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، نخستین نشست از سلسله نشست‌های «معرفی کتاب خوب» با محوریت معرفی و خوانش کتاب «زهرا(س)، مولود وحی» اثر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس‌سره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این نشست در بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام، کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس‌سره) مشهد مقدس، گفت: این باعث افتخار است که در ایام ولادت حضرت علی(ع) همسر گرامی حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان اثری ارزشمند در رابطه با زندگی و شخصیت حضرت فاطمه کبری(س) هستیم.

وی ضمن معرفی کتاب «زهرا(س)، مولود وحی» اثر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، افزود: قلم این کتاب مربوط به دهه ۷۰ است. قلمی ارزشمند که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است. معمولا شخصیت‌هایی همچون آیت الله علم‌الهدی از کرامات و بخش‌هایی ویژه‌ای برخوردار هستند که به واسطه نقش سیاسی آنان، کمتر دیده شده است.

حجت الاسلام سبزیان اظهار کرد: نکته ارزشمند در خصوص این کتاب این است که در سال ۱۳۹۴ یکی از اساتید دانشگاه در مشهد به ساحت حضرت زهرا(س) اهانت کرد و آیت‌الله علم‌الهدی نیز در جواب به این عمل وقیحانه این کتاب را از طریق بسیج دانشجویی به ایشان دادند و گفتند آنچه که برای شما باعث شبهه شده، پاسخش در این کتاب است. در واقع اهدای کتاب برای پاسخگویی به یک شبهه اقدامی ارزشمند است که تاکید بر انتقال اندیشه و مفاهیم حوزه‌های مختلف از این راه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی این نشست را ادای دین به ساحت حضرت زهرا(س) دانست و ابراز کرد: امیدوارم این جلسه آغازگر معرفی جنبه‌های مختلف شخصیت والای بانوی دو عالم حضرت فاطمه کبری(س) باشد و حاضرین در این نشست مبلغین و مروّجین این اثر ارزشمند باشند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید مهدی مرویان حسینی، مدیرعامل موسسه تفسیر فقه و معارف ثقلین با بیان اینکه امیدوارم این نشست در راستای پرداخت اجر رسالت باشد، گفت: تلاش ما در این موسسه بر این است که معارف قرآن و اهل بیت(ع) را با توجه به آنچه که در بیان و بنان علمای بزرگوار و اندیشمند حوزه و دانشگاه آمده است، ترویج دهیم. همچنین گامی موثر در خصوص ارتقای انگیزه و آگاهی‌های دینی آحاد جامعه برداریم.

وی با اشاره به کتاب «زهرا(س)، مولود وحی» اثر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، افزود: این کتاب در سال ۱۳۵۵ و دوران قبل از انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده است و در بین کتابهایی که درباره شخصیت آن حضرت نوشته بود، کتابی که بتواند سرگذشت ایشان را به صورت جامع و به زبان فارسی برای مخاطبان عرضه کند، کمتر وجود داشت.

حجت الاسلام مرویان حسینی اظهار کرد: این کتاب بر اساس روایاتی که مرحوم محدث قمی در کتاب «بیت الحزان» آورده است، نوشته شده است. در واقع کتاب جنبه داستانی دارد که از ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خدیجه(س) شروع و با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاتمه می‎‎یابد؛ اما توجه داشته باشید که جنبه داستانی کتاب موجب مغفول ماندن جنبه علمی آن نشده است و در آن به احادیث، حوادث تاریخی و نکات اعتقادی اشارات فراوانی شده است.

وی همچنین به انتشار کتاب صوتی این اثر در دو بخش اشاره کرد و افزود: بنا داریم در ویژه‌برنامه «یکشنبه‌های فاطمی» که توسط رسانه آیت‌الله علم‌الهدی در پیام رسان های داخلی برگزار می‌شود، به عرضه بخش به بخش این اثر بپردازیم.

در پایان بخش‌های از کتاب توسط ماریه رحیمی، کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خوانش، و از نسخه صوتی کتاب رونمایی، و پوستر برنامه امضا شد.

آخرین نسخه کتاب «زهرا(س)، مولود وحی» تألیف آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در سال ۱۳۷۵ و برای پنجمین بار در ۲۷۵ صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha