یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دهه فجر

حوزویان زاهدان سالروز ورود حضرت امام(ره) و آغاز ایام الله دهه فجر را در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، مراسم آغاز ایام الله دهه فجر با حضور طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه شهرستان زاهدان با حضور حجت الاسلام و المسلمین صمام الدین قوامی مسئول بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهر برگزار شد..

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین هادی رمضانی مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت امام(جواد علیه السلام) و فرا رسیدن ایام الله مبارک دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر امسال با توجه به وقایع اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

وی افزود: رسالت طلاب و روحانیون خطیر و مهم است و باید در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی دشمن که با تمام ابزار وارد میدان شده است مجهز به سلاح علم شوند و به عرصه جهاد تبیین ورود کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین قوامی با اشاره به سوره مبارکه فجر اظهار کرد: تفسیر و تبیین سوره مبارکه فجر اشاره به رفتن تاریکی و ظلمات و طلوع فجر صادق دارد که در ۱۲بهمن ماه ۱۳۵۷ با آمدن حضرت امام (ره) به عنوان فجرصادق موجب رفتن تاریکی و ظلمات و طلوع خورشید گردید.

وی در ادامه افزود: انقلاب های متعددی در دنیا اتفاق افتاد، فجرهای کاذبی که موجب فریب بسیاری از انسان ها شد و جز سراب ندیدن و سراب شکل آن فقط مثل آب است اما سیراب نکرده و رفع عطش نمی کند. اکثر انقلاب های دنیا مثل سرابی در بیابان بود

وی خاطرنشان کرد بشر تشنه حقیقت و دنبال یک حکومت جامع چاره ساز است، اما آنچه بیشتر در دنیا اتفاق می افتد جاذب است ولی صادق نیست، برای همین باید مختصات فجر کاذب و فرق آن با فجر صادق را شناخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha