جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
مسیر راهپیمایی 22 بهمن

حوزه/ مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای آورده است: به فضل الهی و کوری چشم دشمنان، شاهد حضور پرشورتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ملت شریف ایران اسلامی را به راهپیمایی پر شور در ۲۲بهمن دعوت کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَرۡکَنُوۤا۟ إِلَی ٱلَّذِینَ ظَلَمُوا۟ فَتَمَسَّکُمُ ٱلنَّارُ» [سوره هود ۱۱۳]

بخشی از شاخصه های انقلابی‌گری در تفکر امام خمینی از زبان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای:

«استقلال سیاسی معنایش این است که فریب دشمن را نخوریم. استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم. استقلال اقتصادی، هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهانی است»

انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران در پرتو اسلام اهل بیتی، یک موجود زنده و بالنده است. به همین دلیل، همه متغیرهای آن برای دشمنان قابل رصد و مهار کردن نیست. این پویایی، ملت ایران را به تدریج به الگوی بیداری مردم دنیا و رویارویی آنان با نظام‌های سرمایه‌داری، تبدیل کرده و سبب کینه توزی بیشتر و سبب حسرت قدرت‌های مادی از عدم امکان براندازی نظام اسلامی ایران شده است. (قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ).

کینه آنان علیه اسلام ناب از آن جهت است که اسلام سبب بیداری مسلمین و سبب مقابله با سلطه پذیری و حرکت مدبرانه برای گرفتن میدان اداره جهان از دست ظالم به نفع مظلوم است.

ملت ایران در طی ده‌ها سال کینه توزی دشمنان، تبدیل به یک ملت بزرگ و پاسدار امنیت خود و امنیت نیروها و هواداران جبهه مقاومت شده است. به همین دلیل، امنیت ایران، امنیت مردم پایه به حساب می‌آید. راه انداختن فتنه و اغتشاشات با هدف ایجاد ناامنی یا ایجاد احساس ناامنی، ملت را بیدارتر، مقاوم‌تر و امنیتی‌تر می‌سازد. همکاری مردم در دادن اطلاعات از عوامل دشمنان، حضور در راهپیمایی‌ها، حمایت از نیروی‌های امنیتی و... درس عبرت دیگری به دشمنان داده است.

بنابر این، امنیت از جمله امنیت اقتصادی هدف فتنه دشمن است. زیرا امنیت، اولین نیاز ضروری یک جامعه و بستر کسب هر توفیقی از جمله رشد اقتصادی است.

مهمترین شیوه اقدام دشمنان، جنگ ترکیبی به ویژه جنگ شناختی و روانی است. مهمترین ابزار این جنگ، جنگ رسانه‌ای است. جنگ روایت‌ها و روایت گری در باره ایران، نمونه روشنی از جنگ رسانه‌ای است.

یکی از روشهای جنگ رسانه‌ای دشمنان، تلاش برای پاک کردن سوابق جنایات داعشی صفت گروهک منافقین و چهره سازی از عناصر فاسد توسط رسانه به ویژه رسانه دوسویه و تعاملی است.

از جمله تلاشهای دشمن این است که زنان نقش آفرین در نظام اسلامی و جامعه را تضعیف و تخریب، یا دست کم از ذهن‌ها به دور نگه دارند. سفیر ایران در دانمارک که زن است و نماد نگرش ایران به جایگاه نقش آفرینی زنان است، با چاقو مورد حمله تروریستی قرار گرفت؛ در حالی که صدای مؤثری از مدعیان حقوق زنان، در دفاع از وی به گوش نرسید.

یکی دیگر انکه، دشمن تلاش می‌کند تا عرف جدیدی از مداخله در امور سایر کشورها را که خلاف عرف رایج جهانی است، شکل دهد.

رهبر حکیم و رصدگر عزیزمان هشدار دادند که دشمنان از ایران مستقل و قوی عصبانی‌ند و با جنگهای ترکیبی و فتنه انگیزی‌شان، واکنش منفعلانه در قبال توفیقات ایران اسلامی به عنوان محور جبهه مقاومت، نشان می‌دهند.

اهداف توهمی دشمنان از فتنه و اغتشاش، سرگرم کردن ایران اسلامی به مسائل داخلی، جلو گیری از پیشرفت ایران، شکستن جایگاه الگویی ایران در بیداری منطقه و جهان و در کل پیشگیری از تبدیل ایران اسلامی به قدرت تعیین کننده جهان است.

به فضل الهی و کوری چشم دشمنان، شاهد حضور پرشورتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خواهیم بود.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha